SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Pandemia szybko zmienia nawyki konsumentów

Dotychczasowe zachowania i przyzwyczajenia konsumentów zmieniają się szybciej niż moglibyśmy się tego spodziewać  - twierdzą analitycy GfK Polonia.

Fot. PixabayFot. Pixabay

Według najnowszego raportu GfK „TrendKey w Koronie” dominujący trend konsumencki, czyli wymagającej konsumpcji (ang. discerning consumption) wciąż utrzymuje się jako najsilniejszy wśród konsumentów.

Dotyczy on osób, które po kupowanych produktach spodziewają się, że będą idealnie odpowiadały na ich potrzeby, spełniając przy tym wysokie standardy w zakresie jakości.

Jakie trendy konsumenckie rosną w pandemii?

Pandemia wpłynęła na umocnienie niektórych trendów konsumenckich. Trendy troski o środowisko (ang. eco-conscience) i poszukiwania bezpieczeństwa (ang. seeking safety) od czasu pandemii przesunęły się odpowiednio o cztery i dwie pozycje wyżej w rankingu najsilniejszych trendów konsumenckich.  

– W Polsce i na całym świecie, doświadczyliśmy ogromnej zmiany w codziennym funkcjonowaniu i obecnie próbujemy oswoić się w nowej rzeczywistości. Jako społeczeństwo wspólnie tworzymy dziś nową normalność i czujemy coraz większe poczucie wpływu na przyszłość własną, lokalnej społeczności i całej planety. Doskonale widać to w naszych badaniach – mówi Dominika Grusznic-Drobińska, dyrektor ds. marketing & consumer intelligence w GfK Polonia.

Wybieramy produkty Made in Poland

Widmo kryzysu i ryzyko upadku wielu producentów sprawia, że konsumenci z coraz większą uwagą starają się wybierać produkty polskiego pochodzenia, wspierając tym samym rodzimy biznes. Takie deklaracje składa prawie połowa  (46 proc) Polaków, co stanowi wzrost o 5 p.p. w stosunku do kwietnia 2019 r.

Jednocześnie, najważniejszym czynnikiem wyboru produktów pozostaje naturalność, na którą wskazało aż 54 proc. badanych GfK Polonia. Dla blisko 40 proc. konsumentów kluczowym aspektem wyboru pozostają także zdrowe i ekologiczne produkty.

Rozluźnienie covidowych rygorów  

Z obserwacji GfK wynika, że w kwestiach związanych z bezpieczeństwem Polacy nadal są uważni, ale nie tak bardzo jak choćby w marcu czy kwietniu br. Konsumenci rzadziej zwracają uwagę na covidowe procedury, takie jak dezynfekcja rąk, zakładanie masek i rękawiczek czy zachowanie dystansu. Znacznie większą wagę przykładają zaś do usprawnień związanych z zakupami, w tym np. możliwości sprawdzenia dostępności produktów online i różnych udogodnień związanych z dostawą.

Bezpieczeństwo nadal jest ważne, ale Polacy zaczynają je interpretować jako szybkość dokonania zakupów. W sklepach stacjonarnych i online rosną również oczekiwania związane z darmowym i błyskawicznym dowozem produktów do domu. Dla obu kanałów niezwykle ważna jest także dostępność różnych metod płatności.

Dołącz do dyskusji: Pandemia szybko zmienia nawyki konsumentów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
"Jako społeczeństwo wspólnie tworzymy dziś nową normalność i czujemy coraz większe poczucie wpływu na przyszłość własną, lokalnej społeczności i całej planety. Doskonale widać to w naszych badaniach"

ŻE CO???
odpowiedź