Pandemia napędziła sprzedaż telewizorów Smart TV
Pandemia koronawirusa znacząco wpłynęła na nawyki związane z oglądaniem telewizji i konsumpcją treści wideo w USA. Najnowsze badania pokazują, że nowe trendy mogą się utrzymać także w rzeczywistości po wirusie.
Z badania firmy Hub Entertainment Research, przeprowadzonego w czerwcu 2021 r., wynika, że wiele trendów związanych z konsumpcją wideo, jakie pojawiły się w trakcie pandemii koronawirusa, wciąż się utrzymuje. Konsumenci nadal wolą oglądać premiery filmowych hitów w domu, a liczba osób oglądających treści VOD czy pay-per view cały czas rośnie.
W okresie luty 2020 (przed lockdownem) - czerwiec 2021 odsetek badanych oglądających co najmniej raz w tygodniu darmowe VOD zawarte w płatnej subskrypcji wzrósł z 46 proc. do 65 proc., a kupujących lub wypożyczających filmy w usłudze PPV - z 19 proc. do 39 proc.
Respondenci deklarują też posiadanie w domu lepszego sprzętu, zarówno do oglądania filmów, jak i uzyskiwania do nich dostępu. Wśród osób posiadających Smart TV, niemal 40 proc. swój telewizor kupiło w okresie pandemii, a połowa z tej grupy zdecydowała się na zakup już po tym jak w kwietniu 2021 r. szczepionki stały się powszechnie dostępne.
Ponadto, w czerwcu tego roku ok. 2/3 badanych chodzących do kina wyraziło oczekiwanie, że regularnym sposobem na konsumpcję nowych filmów będzie dla nich domowy streaming. Z kolei wśród osób, które w przyszłym roku zamierzają oglądać filmowe premiery, podobny odsetek stwierdził, że przeważnie będzie to streaming w domu (38 proc.) lub wyjście do kina (36 proc.). 26 proc. zamierza z obu tych form korzystać w równym stopniu.
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Hub Entertainment Research w dniach 22-29 czerwca 2021 r., na grupie 3 tys. amerykańskich konsumentów w wieku 14-74 lata, oglądających telewizję co najmniej 1 godzinę tygodniowo.
Dołącz do dyskusji: Pandemia napędziła sprzedaż telewizorów Smart TV