Ostra Siostra 'Heyah'
Co łączy Zainfekowanych, Polujące pielęgniarki, Ostrą Siostrę i zarażoną Wirtualną Polskę?
Wszystkie powyższe elementy łączy Heyah.
Większość z nas zauważyła, że Polskę w lipcu i sierpniu 2004 roku opanowała epidemia Heyah. Jesteś zainfekowany? Musisz odwiedzić Centrum Epidemii...
I. etap - Negatyw
Zgodnie ze swoją strategią, Heyah ruszyło w Internecie z taką samą ofensywą, jak w świecie rzeczywistym. Na początku kampania Heyah prowadziła do teasera www.zainfekowani.pl/intro, nawiązującego do kampanii telewizyjnej. Zadaniem mikrowitryny było zainteresowanie Internautów klimatem scen z życia codziennego, w którym zabrakło ludzi i zachęcenie do eksploracji krótkiego 'experience' po kliknięciu w robota porzuconego na schodach.
Pozostałe formy reklamowe I-ego etapu
expand billboard szum
toplayer szum
II. etap - Zarażanie
A co wspólnego z tym wszystkim ma Wirtualna Polska?
W drugiej fazie kampanii "Zainfekowani" na stronach "wirtualnej" zostało przeprowadzone nietypowe działanie reklamowe. Bakterie z emitowanego na stronie głównej Toplayera rozprzestrzeniły się po całej stronie i zamieniły cały tekst serwisu w nieczytelne "robaczki"… Podobne objawy można było zaobserwować na innych portalach - m.in. płonął serwis http://www.gryonline.pl/, onet.pl ulegał korozji, natomiast na Hip-Hop.pl pojawił się Toplayer: "Nie słuchaj Hip-Hopu! Wróć do klasyki!", a zamiast info o muzie można było poczytać o...filharmonii!
Pozostałe formy reklamowe
toplayer korozja
billboard korozja
toplayer hip-hop
Kolejnym krokiem było uruchomienie Centrum Informacyjnego o Epidemii na http://www.zainfekowani.pl/. Internauci mogli znaleźć tutaj wiadomości na temat rozprzestrzeniającej się epidemii Heyah - akcjach nad morzem i na mazurach organizowanych razem z MTV czy 4Fun TV.
W konkursie zorganizowanym dla Heyah przez agencję FFCreation.com, która jest również twórcą serwisu, użytkownicy przesyłali swoje relacje z akcji Zainfekowani. Zwykle opowiadali o tym, jak sami zostali zainfekowani i przesyłali swoje zdjęcia. Poniżej fragment wypowiedzi "Curylki" i Heyah zainfekowanego "Karatekii":
Curylka:
"jestem chora heyah czuje to gdyż heyah nagminnie wydaje heyah odgłosy heyah podobne zauważyłam u siebie te heyah objawy podczas wyjścia z domu (to był heyah straszny dzień) poczułam się heyah zainfekowana spytałam heyah znajomych którzy heyah zaczęli zachowywać się heyah podobnie do mnie …."
Karatekaa:
"CZeść nazywam się Sebastian Cieślik mieszkam w sosnowcu i dużo osób zna mnie po pseudonimie HEYAH :-) a wszystko z powodu zarażenia się HEYaH było to parę tygodni temu nad naszym bałtyckim morzem…"
Heyah wspólnie z FFCreation wyłoniło 65 finalistów, którym zostały rozdane nagrody - telefony Heyah Nokia, materace, koszulki oraz gadżety Heyah.
Zainfekowani.pl to przede wszystkim jednak niekonwencjonalne opracowanie graficzne, wiele barwnych animowanych elementów, które miały za zadanie wciągnąć użytkowników w interakcję, oraz specjalna atrakcja…: striptiz!
Każdy może zostać zbadany przez Ostrą Siostrę lub Pielęgniarza Grzesia, którzy w zależności od akcji wybieranych przez Internautę powoli się rozbierają. Można wybierać pomiędzy kilkoma opcjami scenariusza...
....a także polecić zabawę poprzez intrygującą kartkę pocztową swoim znajomym. Kartki spełniały funkcję narzędzi marketingu wirusowego.
Internauci mogą się również zabawić w polowanie na wirusy z szalonymi pielęgniarkami w grze "Łapman". Gra obok dostarczenia wrażeń z interakcji, ma za zadanie również tworzyć klimat dzięki zastosowaniu niekonwencjonalnego projektu graficznego nawiązującego do "ołówkowych bazgrołów".
Pozostałe formy reklamowe II-ego etapu
brandmark Nosiciel
toplayer uwaga Heyah
banner Nosiciel
billboard Pielęgniarka
brandmark Pielęgniarka
III. etap - Pozytyw
W sierpniu realizowany jest rozbudowany sponsoring na takich serwisach, jak: http://czat.wp.pl/, http://www.tenbit.pl/, http://www.fotka.pl/, czy http://www.sms.pl/, http://www.clubbing.waw.pl/ i wielu innych.
Pozostałe forny reklamowe III-ego etapu
billboard pozytywni
sky pozytywni
toplayer cennik
IV. ...
FFCreation.com zajęło się całością produkcji i kreacji Internetowej "Zainfekowanych". Byliśmy odpowiedzialni nie tylko za design i programowanie, ale również za strategię internetową, copywriting, sesje zdjęciowe, przeprowadzenie konkursu, a także kreację i nadzorowanie kampanii.
Media zostały zaplanowane i wykupione OMD. Strategia i pomysł całej kampanii w świecie rzeczywistym spoczywał w rękach G7.
Dołącz do dyskusji: Ostra Siostra 'Heyah'