"Ostatni Twój Weekend” z brązem, a „Niezniszczalna Tęcza” ze srebrem na Cannes Lions Festival
W pierwszym dniu Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2019 zostały nagrodzone dwa polskie projekty spośród czterech, które dotychczas trafiły na shortlisty konkursu. Akcja „Ostatni Twój Weekend” ma Brązowego Lwa, a „Niezniszczalna Tęcza” została uhonorowana Srebrnym Lwem.
Akcja „Niezniszczalna Tęcza” przygotowana przez agencję 180heartbeats Jung v. Matt dla marki lodów Ben&Jerry’s (Unilever) polegająca na przywróceniu tęczy na placu Zbawiciela w Warszawie zdobyło Srebro w kategorii Design/Live Events.
Kampania ta miała jeszcze 3 inne nominacje: kolejną w Design Lions – w podkategorii Spatial&Sculptural Exhibitions &Experiences oraz w dwie w kategorii Outdoor Lions w podkategoriach: Ambient& Experiential/ Special Build i Live Advertising&Events. Ich zwycięzców ogłoszono wczoraj, ale polska praca nie zdobyła w nich nagród.
W ramach kampanii "Niezniszczalna tęcza" na jeden dzień symbolicznie przywrócono tęczę na plac Zbawiciela w postaci wodno-świetlnego hologramu.
Wcześniej przez parę lat była tam obecna jako kompozycja z kwiatów na metalowej konstrukcji. W 2013 roku została podpalona w czasie Marszu Niepodległości. Kampania ta została nagrodzona na ostatnim konkursie reklamowym Epica.
"Twój Weekend" wcale nie ostatni
Brązowego Lwa w kategorii Print&Publishing w Cannes otrzymał projekt „Ostatni Twój Weekend”, który z okazji Dnia Kobiet zrealizowały agencja VMLY&R we współpracy z Gazeta.pl, Wavemaker, Mastercard i bankiem BNP Paribas.
Ta akcja znalazła się też na shortlistach kategorii Titanium i Glass: th Lion for Change.Ich zwycięzcy zostaną ogłoszeni 21 czerwca, w najbliższy piątek.
„Twój Weekend" był najdłużej ukazującym się w Polsce magazynem erotycznym, pełnym zdjęć roznegliżowanych kobiet i seksistowskich tekstów. W grudniu ub.r. w serwisie Allegro ukazało się ogłoszenie o sprzedaży tego tytułu. Zespół portalu Gazeta.pl wraz z partnerami zdecydował się go kupić po to, aby przygotować ostatnie wydanie „Twojego Weekendu" będące zaczynem dyskusji o wizerunku płci, relacjach partnerskich, równouprawnieniu i o tym, jak codziennie wprowadzać je w życie.
Ostatnie wydanie magazynu wypełniły, w nawiązaniu do oryginalnego układu pisma i nazw rubryk, treści promujące równość praw i szans obu płci. Ostatnie wydanie „Twojego Weekendu" ukazało się w nakładzie 20 tys. egz., a także w wersji elektronicznej. Zakup, wydanie ostatniego numeru i zamknięcie magazynu wsparła kampania obejmująca etap teaserowy (internet, outdoor) i reveal (internet, prasa, kino, outdoor, działania PR). Informacje o akcji w mediach trafiły do ponad 4,2 min osób, a treści umieszczone w serwisie Twojweekend.Gazeta.pl zanotowały ponad 500 tys. wizyt. Wzmianki o akcji pojawiły się w telewizji, prasie, radiu i internecie, a także – 9 tys. razy – w mediach społecznościowych.
Inni bez nagród, brak kolejnych nominacji
Wśród nominowanych dotychczas kampanii na Cannes Lions były jeszcze dwa inne zgłoszenia z Polski: Projekt Huawei pod hasłem „Facing Emotions” oraz kampania „Święty Florian da Ci znak”. Obie walczyły o statuetki w kategorii Health&Wellness, w której zwycięzców ogłoszono wczoraj.
W poniedziałek ogłoszono shortlisty w kolejnych kategoriach festiwalu, jednak nie ma wśród nich polskich prac. W kategorii Digital Craft Lions nominowano 78 prac (na 717 zgłoszeń), w Industry Craft Lions – 181 prac (na 1464 zgłoszenia), w Entertainment Lions – 82 prace (na 744 zgłoszenia), Entertainment Lions for Music – 44 prace (na 345 zgłoszeń) i w kategorii Entertainment Lions for Sport – 73 prace (na 624 zgłoszenia).
Dołącz do dyskusji: "Ostatni Twój Weekend” z brązem, a „Niezniszczalna Tęcza” ze srebrem na Cannes Lions Festival