Onet i WP.pl informacyjnymi liderami portali, Interia.pl bliżej Gazeta.pl
Wśród czołowych portali horyzontalnych zdecydowanie najpopularniejsze sekcje informacyjno-publicystyczne niezmiennie mają Onet.pl i WP.pl. Witryny w większości statystyk osiągnęły wzrosty, a spadek liczby użytkowników Gazeta.pl wynika głównie z zakończenia współpracy z portalem MSN.
W grudniu ub.r. dział informacyjno-publicystyczny Onetu (tak jak pozostałe analizowane sekcje zawierający wiadomości i komentarze o bieżących wydarzeniach politycznych i społecznych z kraju i zagranicy) odwiedziło 6,45 mln internautów (real users), którzy wykonali w nim 275,5 mln odsłon (w tym 44,4 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał ze stron średnio przez 51 minut i 57 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Sekcja wyprzedzała analogiczny dział WP.pl we wszystkich tych statystykach oprócz liczby krajowych odsłon mobilnych (tych miała o 2,84 mln mniej) - zanotowała o 229,8 tys. użytkowników i 68,74 mln odsłon więcej oraz o 15:08 minuty dłuższy średni czas korzystania.
Dział informacyjno-publicystyczny Gazeta.pl miał o jedną trzecią niższą odwiedzalność od sekcji Onetu i WP.pl. Przy 4,15 mln użytkowników zanotował 165,3 mln odsłon (średnio 39,8 odsłony na odwiedzającego, podczas gdy w przypadku Onetu ten wskaźnik wyniósł 42,7, a dla WP.pl - 33,2) oraz 32:36 minuty przypadającej na każdego użytkownika.
Zestawienie zamyka sekcja Interii z 2,52 mln użytkowników, 64,83 mln odsłon i 24:52 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika.
Sekcje informacyjno-publicystyczne portali w grudniu 2014 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
onet.pl | 6 453 047 | 275 542 732 | 44 386 631 | 00:51:57 | 29,99% |
wp.pl | 6 223 215 | 206 803 846 | 47 228 645 | 00:36:49 | 28,93% |
gazeta.pl | 4 147 105 | 165 303 051 | 46 173 267 | 00:32:36 | 19,28% |
interia.pl | 2 523 505 | 64 832 426 | 14 542 093 | 00:24:52 | 11,73% |
W skali roku dział informacyjno-publicystyczny Onetu zyskał 284,2 tys. użytkowników i 3,32 mln odsłon (to wzrosty o 4,6 i 1,2 proc.), natomiast średni czas spędzany przez odwiedzającego zmalał o 18 sekund (czyli o 0,6 proc.).
Sekcja WP.pl przy 61,2 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (1 proc. w górę) zanotował o 13,76 mln odsłon mniej (6,2 proc. w dół) i o 8:15 minuty dłuższy przeciętny czas korzystania (28,9 proc. w górę).
Liczba użytkowników działu informacyjnego Gazeta.pl skurczyła się aż o 814,3 tys. (czyli o 16,4 proc.), co wynika przede wszystkim z zakończenia we wrześniu ub.r. współpracy z należącym do Microsoftu serwisem MSN (więcej na ten temat), wcześniej działającym pod adresem MetroMSN.gazeta.pl. Jednocześnie sekcja zanotowała o 7,71 mln odsłon i 5:50 minuty średniego czasu korzystania więcej (to wzrosty o 4,9 i 21,8 proc.).
Z kolei dział Interii zyskał w skali roku 51 tys. użytkowników, 13,03 mln odsłon i 6:35 minuty przypadające na każdego użytkownika (co oznacza wzrosty o 2,1, 25,2 i 36 proc.).
Sekcje informacyjno-publicystyczne portali rok po roku | ||||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | grudzień 2014 | grudzień 2013 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
onet.pl | 6 453 047 | 275 542 732 | 00:51:57 | 6 168 878 | 272 226 732 | 00:52:15 |
wp.pl | 6 223 215 | 206 803 846 | 00:36:49 | 6 162 044 | 220 568 882 | 00:28:34 |
gazeta.pl | 4 147 105 | 165 303 051 | 00:32:36 | 4 961 449 | 157 593 632 | 00:26:46 |
interia.pl | 2 523 505 | 64 832 426 | 00:24:52 | 2 472 461 | 51 799 480 | 00:18:17 |
Dołącz do dyskusji: Onet i WP.pl informacyjnymi liderami portali, Interia.pl bliżej Gazeta.pl