SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Onet i WP.pl informacyjnymi liderami portali, Interia.pl bliżej Gazeta.pl

Wśród czołowych portali horyzontalnych zdecydowanie najpopularniejsze sekcje informacyjno-publicystyczne niezmiennie mają Onet.pl i WP.pl. Witryny w większości statystyk osiągnęły wzrosty, a spadek liczby użytkowników Gazeta.pl wynika głównie z zakończenia współpracy z portalem MSN.

W grudniu ub.r. dział informacyjno-publicystyczny Onetu (tak jak pozostałe analizowane sekcje zawierający wiadomości i komentarze o bieżących wydarzeniach politycznych i społecznych z kraju i zagranicy) odwiedziło 6,45 mln internautów (real users), którzy wykonali w nim 275,5 mln odsłon (w tym 44,4 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał ze stron średnio przez 51 minut i 57 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Sekcja wyprzedzała analogiczny dział WP.pl we wszystkich tych statystykach oprócz liczby krajowych odsłon mobilnych (tych miała o 2,84 mln mniej) - zanotowała o 229,8 tys. użytkowników i 68,74 mln odsłon więcej oraz o 15:08 minuty dłuższy średni czas korzystania.

Dział informacyjno-publicystyczny Gazeta.pl miał o jedną trzecią niższą odwiedzalność od sekcji Onetu i WP.pl. Przy 4,15 mln użytkowników zanotował 165,3 mln odsłon (średnio 39,8 odsłony na odwiedzającego, podczas gdy w przypadku Onetu ten wskaźnik wyniósł 42,7, a dla WP.pl - 33,2) oraz 32:36 minuty przypadającej na każdego użytkownika.

Zestawienie zamyka sekcja Interii z 2,52 mln użytkowników, 64,83 mln odsłon i 24:52 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika.

Sekcje informacyjno-publicystyczne portali w grudniu 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

onet.pl

6 453 047

275 542 732

44 386 631

00:51:57

29,99%

wp.pl

6 223 215

206 803 846

47 228 645

00:36:49

28,93%

gazeta.pl

4 147 105

165 303 051

46 173 267

00:32:36

19,28%

interia.pl

2 523 505

64 832 426

14 542 093

00:24:52

11,73%


W skali roku dział informacyjno-publicystyczny Onetu zyskał 284,2 tys. użytkowników i 3,32 mln odsłon (to wzrosty o 4,6 i 1,2 proc.), natomiast średni czas spędzany przez odwiedzającego zmalał o 18 sekund (czyli o 0,6 proc.).

Sekcja WP.pl przy 61,2 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (1 proc. w górę) zanotował o 13,76 mln odsłon mniej (6,2 proc. w dół) i o 8:15 minuty dłuższy przeciętny czas korzystania (28,9 proc. w górę).

Liczba użytkowników działu informacyjnego Gazeta.pl skurczyła się aż o 814,3 tys. (czyli o 16,4 proc.), co wynika przede wszystkim z zakończenia we wrześniu ub.r. współpracy z należącym do Microsoftu serwisem MSN (więcej na ten temat), wcześniej działającym pod adresem MetroMSN.gazeta.pl. Jednocześnie sekcja zanotowała o 7,71 mln odsłon i 5:50 minuty średniego czasu korzystania więcej (to wzrosty o 4,9 i 21,8 proc.).

Z kolei dział Interii zyskał w skali roku 51 tys. użytkowników, 13,03 mln odsłon i 6:35 minuty przypadające na każdego użytkownika (co oznacza wzrosty o 2,1, 25,2 i 36 proc.).

Sekcje informacyjno-publicystyczne portali rok po roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

grudzień 2014

grudzień 2013

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

onet.pl

6 453 047

275 542 732

00:51:57

6 168 878

272 226 732

00:52:15

wp.pl

6 223 215

206 803 846

00:36:49

6 162 044

220 568 882

00:28:34

gazeta.pl

4 147 105

165 303 051

00:32:36

4 961 449

157 593 632

00:26:46

interia.pl

2 523 505

64 832 426

00:24:52

2 472 461

51 799 480

00:18:17

Dołącz do dyskusji: Onet i WP.pl informacyjnymi liderami portali, Interia.pl bliżej Gazeta.pl

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sdf
To są portale informacyjne? Myślałem, że to Pudelek-killery?
odpowiedź
User
x
To zapewne niemieckie portale ogłupiająco - propagandowe, napuszczające jednych na drugich...Na interii moderatorzy sami wypisują komentarze np. obrażające ruskich, fałszują statystyki..itp itd.
odpowiedź