OLX.pl na czele, Otodom.pl przed MuratorDom.pl (TOP10 stron o nieruchomościach)
Wśród serwisów o tematyce nieruchomości liderem jest taka sekcja OLX.pl, a kolejne pozycje zajmują Otodom.pl i MuratorDom.pl. W skali miesiąca duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły dział o nieruchomościach na Sprzedajemy.pl i Domiporta.pl.
Według badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl w październiku br. sekcja o nieruchomościach na OLX.pl zanotowała 3,87 mln realnych użytkowników, co dało 13,8 proc. Odwiedzający wykonali tam 99,06 mln odsłon, a każdy spędził średnio 19 minut i 32 sekundy.
Otodom.pl (należący do Grupy OLX) zanotował 3,2 mln użytkowników, 70,44 mln odsłon oraz 22 minuty i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania, a MuratorDom.pl (Grupa ZPR Media) - 2,46 mln użytkowników, 9,21 mln odsłon oraz 3 minuty i 56 sekund średniego czasu korzystania.
W tym ostatnim serwisie przeważają treści dziennikarskie, natomiast większość stron z zestawienia ma charakter ogłoszeniowo-sprzedażowy. Taki profil mają kolejne serwisy z rankingu: sekcja nieruchomościowa Gratka.pl (Polska Press Grupa) z 1,58 mln użytkowników i 44,66 mln odsłon, analogiczny dział Sprzedajemy.pl z 1,32 mln odwiedzających i 6 mln odsłon oraz Morizon.pl z 1,08 mln użytkowników i 9,72 mln odsłon.
Na KB.pl (to skrót od Kalkulatory Budowlane) 1 mln internautów wykonał 2,74 mln odsłon, a na Domiporta.pl (Agora) 841,9 tys. odwiedzających wygenerowało 9,91 mln odsłon. Nieruchomosci-online.pl (należące do NNV) zanotowały 759,3 tys. użytkowników i 3,77 mln odsłon), a Budujemydom.pl (Wydawnictwo AVT-Korporacja) - 663,7 tys. użytkowników i 1,53 mln odsłon.
Z miesiąca na miesiąc sekcja nieruchomościowa OLX.pl straciła 670,8 tys. odwiedzających, 15,89 mln odsłon i 27 sekund średniego czasu korzystania przez internautę (to odpowiednio 14,8, 13,8 i 2,2 proc.). Otodom.pl zanotował spadek liczby użytkowników o 244,9 tys. (7,1 proc.) i liczby odsłon o 1,43 mln (2 proc.) przy wzroście przeciętnego czasu spędzonego przez internautę o 15 sekund (1,1 proc.).
MuratorDom.pl zyskał 104,1 tys. odwiedzających i 95,1 tys. odsłon (4,4 i 1 proc.), a dział nieruchomości na Gratka.pl - 139,5 tys. użytkowników i 1,12 mln odsłon (9,7 i 2,6 proc.). Na analogicznej sekcji Sprzedajemy.pl przybyło 268,2 tys. internautów (25,6 proc.) i 425,2 tys. odsłon (7,6 proc.), a na Domiporta.pl - 241,9 tys. użytkowników (40,3 proc.) i 93,9 tys. odsłon (1 proc.). Jednocześnie na każdej z tych stron zmalał średni czas korzystania przez odwiedzającego, najmocniej w sekcji nieruchomościowej Sprzedajemy.pl (o 2 minuty i 52 sekundy, czyli 34,2 proc.) i Domiporta.pl (o 3 minuty i 7 sekund, 31,3 proc.).
Z kolei Nieruchomosci-online.pl przy wzroście liczby użytkowników o 112,9 tys. (17,5 proc.) zanotował spadek liczby odsłon o 220,2 tys. (5,5 proc.) oraz 6 minut i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania (58,4 proc.).
Dołącz do dyskusji: OLX.pl na czele, Otodom.pl przed MuratorDom.pl (TOP10 stron o nieruchomościach)