Olimpijskie igrzyska reklamowe. Jakie spoty przygotowano na Soczi? (wideo)
Rozpoczęte właśnie zimowe igrzyska olimpijskie w Soczi są areną nie tylko sportowych zmagań i emocji, ale także intensywnych działań marketingowych. Jakie reklamy na tę okazję przygotowali sponsorzy, stacje telewizyjne i inne firmy?
Tegoroczne zimowe igrzyska olimpijskie właściwie od momentu przyznania ich organizacji Rosji wzbudzają duże kontrowersje. Są najdroższą tego typu imprezą w historii - ich budżet zamknął się w kwocie 50 mld dolarów. Urzędnicy Władimira Putina stworzyli imponujące miasteczko zimowe, z supernowoczesnymi obiektami sportowymi, za cenę wysiedlania z tych terenów części mieszkańców. Obiekty zbudowano na podmokłych terenach, co już teraz zdaniem ekspertów budzi uzasadnione obawy o ich przyszłość. Dodatkowo Rosja musi zmagać się z falą międzynarodowej krytyki, która dotknęła ten kraj po ogłoszeniu zaostrzenia praw wobec mniejszości seksualnych, będącym de facto łamaniem praw człowieka.
>>> Sponsorzy Soczi 2014 krytykowani za konformizm ws. sytuacji w Rosji
Wielkie pieniądze na obecność podczas igrzysk wyłożyły również firmy, które od lat promują się w ten sposób. W tym roku zimowa olimpiada ma dziesięciu głównych sponsorów. Są nimi: Coca-Cola, McDonald’s, Visa, Procter & Gamble, Samsung, Panasonic, Omega, Atos, DOW oraz General Electric. Coca-Cola sponsoruje zimową olimpiadę od 1928 roku, McDonald’s od 1998, a Panasonic od 1988. Reklamy tych firm związane z igrzyskami i w tym roku przedstawiają przede wszystkim sportową rywalizację w duchu fair-play, ciężką pracę wkładaną w zdobycie mistrzowskiej formy oraz całą gamę emocji towarzyszących sportowcom, zarówno na treningach, jak i podczas samych zawodów.
Jakie spoty możemy zobaczyć podczas transmisji igrzysk w Soczi oraz na samych olimpijskich arenach?
Procter & Gamble
P&G od kilku tygodni prezentuje spot „Dziękuję Ci, Mamo” będący kontynuacją kampanii prowadzonej podczas olimpiady w Londynie w 2012 roku. W reklamie pokazywane są wspólne losy matek i wychowujących swoje dzieci na przyszłych sportowców. Codzienne żmudne czynności, szereg wyrzeczeń i trudów, zostają wynagrodzone w momencie zdobycia trofeów na zawodach sportowych. Wszystkim tym czynnościom towarzyszą w tle produkty Procter & Gamble. Kreację kampanii przygotowała agencja Wieden + Kennedy.
W ramach akcji Procter & Gamble wysłało do matek sportowców 375 kart Visa, na których zgromadzone środki (tysiąc dolarów) pozwolą im dotrzeć do Soczi i oglądać występy ich dzieci.
To była jednak tylko zapowiedź szerokiej akcji, do której P&G zaangażowało kilkudziesięciu sportowców startujących w tegorocznej olimpiadzie. Wraz ze swoimi mamami opowiadają oni o pełnej wyrzeczeń i trudów drodze do mistrzowskiej formy.
W kampanii „Dziękuję Ci, Mamo” swoje prawdziwe historie opowiedzieli m.in. hokeistka Julie Chu
Bobsleistka Shelley Rudman
Snowboardzistka Amy Purdy
Łyżwiarze figurowi Meryl Davies i Charlie White
Narciarz freestyle’owy Nick Goepper
Na kolejnych podstronach spoty pozostałych sponsorów i innych firm reklamujących się przy Soczi 2104
Dołącz do dyskusji: Olimpijskie igrzyska reklamowe. Jakie spoty przygotowano na Soczi? (wideo)