„Ojciec Mateusz” dalej hitem TVP1. 9,3 mln zł z reklam
16. sezon „Ojca Mateusza” oglądało średnio 4,04 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 14. serii, widownia produkcji spadła o 270 tys. oglądających. Pomimo tego serial nadal dał TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 9,26 mln zł.
Premierowe odcinki 16. serii „Ojca Mateusza” emitowane były w TVP1 w czwartki o godz. 20.30, w okresie od 1 września do 24 listopada br. Oglądało je średnio 4,04 mln widzów. Przełożyło się to na 25,84 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 17,30 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 21,38 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością cieszył się finałowy odcinek serii. Zgromadził on przed telewizorami 4,43 mln oglądających.
Data | Godz. | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | ||
01-09-2016 | 20:30 - 21:13 | 3 586 928 | 23,57% |
08-09-2016 | 20:30 - 21:11 | 3 722 523 | 25,96% |
15-09-2016 | 20:31 - 21:13 | 3 643 681 | 24,57% |
22-09-2016 | 20:30 - 21:11 | 3 874 388 | 24,74% |
29-09-2016 | 20:30 - 21:13 | 3 873 684 | 25,08% |
06-10-2016 | 20:30 - 21:13 | 4 418 972 | 28,01% |
12-10-2016 | 20:06 - 20:31 | 3 837 047 | 23,74% |
20-10-2016 | 20:31 - 21:13 | 4 016 444 | 25,63% |
27-10-2016 | 20:29 - 21:14 | 4 305 856 | 26,88% |
03-11-2016 | 20:32 - 21:15 | 4 155 603 | 25,37% |
10-11-2016 | 20:36 - 21:20 | 4 237 964 | 27,11% |
17-11-2016 | 20:30 - 21:13 | 4 155 804 | 25,31% |
24-11-2016 | 20:31 - 21:16 | 4 431 106 | 27,71% |
TVP1 - Ojciec Mateusz 16 | 4 042 733 | 25,84% |
Względem analogicznego okresu ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” spadła o 270 tys. osób. Pokazywana wówczas czternasta edycja produkcji przyciągała przed ekrany średnio 4,31 mln osób, co przełożyło się na 26,84 proc. udziału w 4+ oraz 17,62 proc. w 16-49.
TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” dalej była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, nadający wówczas „Nasz nowy dom”, „Przyjaciółki” i film fabularny, co przełożyło się na 12,49 proc. udziału. Dalej uplasowały się: TVN („Na Wspólnej” oraz „Kuchenne rewolucje”; 9,03 proc.) oraz TVP2 („Kochanie, ratujmy nasze dzieci” i programy kabaretowe; 5,61 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59.
Wpływy z reklam nadanych przy zakończonym sezonie serialu wyniosły 9,26 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. spadły one o 0,72 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | 16-59 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVP1 - Ojciec Mateusz 16 | 4 042 733 | 25,84% | 1 043 990 | 17,30% | 1 937 286 | 21,38% |
Polsat | 1 955 176 | 12,49% | 977 386 | 16,20% | 1 307 174 | 14,43% |
TVN | 1 413 450 | 9,03% | 675 390 | 11,19% | 953 008 | 10,52% |
TVP2 | 877 215 | 5,61% | 333 598 | 5,53% | 533 859 | 5,89% |
Kolejny sezon „Ojca Mateusza” Jedynka pokaże wiosną 2017 roku - właśnie trwają zdjęcia do produkcji.
Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 10,46 proc.
Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” dalej hitem TVP1. 9,3 mln zł z reklam