Ogłoszono nowy rozdział Białej Księgi komunikacji marketingowej o badaniach
Najnowszy rozdział Białej Księgi komunikacji marketingowej zbiera i opisuje dobre praktyki i najlepsze standardy w obszarze badań marketingowych.
Biała Księga Badania zawiera rekomendacje i wytyczne, opis trzech modeli przetargów oraz dokumenty przetargowe, które służą uzyskiwaniu najlepszych wyników we współpracy w obszarze badań.Materiały i wytyczne powstały na bazie spotkań przedstawicieli Agencji Badawczych (zrzeszonych w Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku) oraz Działów Badań i Zakupów ze strony Klientów.
W rozdziale znalazły się m.in.: źródła wiedzy o rynku, wytyczne odnośnie do przetargu na badania w jednym z trzech rekomendowanych modeli, rekomendacje (o ochronie praw autorskich, efektywnej komunikacji z partnerami w przetargu), kryteria ocen w poszczególnych modelach przetargów. Ponadto w rozdziale zawarto wzory dokumentów: dwustronnej umowy o zachowaniu poufności (NDA), zapytania o Informację (RFI Request For Information), briefów w trzech modelach przetargu, przykładowego kosztorysu i cennika.
Biała Księga Badania wraz z załącznikami znajduje się na stronie Dobry Przetarg, w zakładce - Badania.
- Oddajemy rekomendacje i narzędzia, które odzwierciedlają unikalne ustalenia z wielu dyskusji i spotkań Klientów i Agencji. Są to wytyczne szeroko konsultowane z rynkiem – w pierwszym spotkaniu 18. września 2018 r. uczestniczyło czterdzieści osób ze strony Działów Badań, Zakupów i Agencji. Następnie powołaliśmy grupę roboczą, w skład której weszło pięciu przedstawicieli Agencji Badawczych zrzeszonych w OFBOR, pięciu przedstawicieli Działów Zakupów i pięciu przedstawicieli Działów Badań. W sumie odbyliśmy sześć spotkań a pomiędzy nimi w mini grupach pracowaliśmy nad dokumentami i zagadnieniami, które finalnie dyskutowaliśmy i zatwierdzaliśmy na spotkaniach - mówi Alina Lempa, prezes zarządu agencji IQS i członek zarządu OFBOR, liderka grupy Badania ze strony agencji.
Czym jest Biała Księga Komunikacji Marketingowej?
Dokument wprowadza jednolite dla jego sygnatariuszy praktyki w zakresie zakupu usług komunikacji marketingowej. Księgę wypracowano w czasie dwuletnich prac branżowych organizacji, przedstawicieli działów zakupów oraz klientów, podjętych w ramach tzw. Dialogu Branżowego. Inicjatywę rozpoczęły dwie organizacje – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki.
Dotychczas opublikowano rozdziały: Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej (Rozdział Ogólny), Przetarg na PR, Przetarg Eventowy, Przetarg Incentive Travel, Przetarg Full Service, Przetarg na Produkcję Filmów Reklamowych.
Ostatnie publikacje obejmą obszary: media, digital i branding. Biała Księga nie jest zamkniętym dokumentem, adekwatnie do potrzeb rynku uzupełniane będą kolejne obszary i zagadnienia.
Dołącz do dyskusji: Ogłoszono nowy rozdział Białej Księgi komunikacji marketingowej o badaniach