TVP Seriale na czele kanałów filmowo-serialowych w I półroczu, Warner TV najbardziej w dół
Pozycję lidera oglądalności wśród stacji filmowo-serialowych w pierwszym półroczu 2022 roku zajęły TVP Seriale. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Polsat Seriale, a liderem spadków była stacja Warner TV - raport Wirtualnemedia.pl.
Udział kanału TVP Seriale w rynku telewizyjnym wśród wszystkich w pierwszym półroczu 2022 roku wyniósł 1,60 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 19,40 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Wiceliderem była nadająca naziemnie Stopklatka. W analizowanym okresie wynik stacji wyniósł 1,14 proc., po spadku o 12,31 proc. Kanał stracił wiosną część zasięgu wskutek przełączenia MUX-1 na standard DVB-T2/HEVC.
Na podium znalazł się jeszcze FOX, którego udział uplasował się na poziomie 0,56 proc. (do góry o 3,70 proc.). Stacja awansowała z czwartej lokaty.
Najwięcej zyskał Polsat Seriale, który awansował z miejsca 14. na 7. Jego udział zwiększył się o 45,83 proc. do 0,35 proc.
Z kolei najwięcej straciła stacja Warner TV, która 23 października ub.r. przekształcała się z TNT. Wynik kanału w pierwszym półroczu br. względem nadającego w pierwszym półroczu ub.r. TNT zmalał o 30,23 proc. do 0,30 proc. udziału. W zestawieniu kanał spadł z szóstej na jedenastą lokatę.
Stabilny rynek kanałów filmowo-serialowych
Sumaryczny rynkowy udział wszystkich stacji sportowych na polskim rynku (monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement) w ostatnim półroczu wyniósł 8,58 proc. Względem pierwszego półrocza 2021 roku spadek wyniósł 0,35 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 w pierwszym półroczu 2022 roku pozycję lidera oglądalności także zajęły TVP Seriale - z udziałem na poziomie 1,66 proc., po wzroście o 16,08 proc.
Drugą lokatę zajęła Stopklatka (1,13 proc. udziału; w dół o 8,13 proc.). Podium uzupełnia FOX (0,69 proc.; + 11,29 proc.), który awansował z piątej lokaty.
Największym wzrostem udziału, wynoszącym 60 proc. do 0,08 proc., pochwalił się mógł kanał Romance TV. W tym ujęciu najwięcej stracił też Warner TV - było to 44,23 proc. do 0,08 proc. udziału.
Łączny SHR% wszystkich stacji wyniósł 8,71 proc. (spadek o 4,07 proc.).
W czerwcu 2022 roku liderem oglądalności wśród kanałów filmowych także były TVP Seriale, których udział w 4+ zwiększył się o 25,69 proc. do 1,81 proc., a w 16-49 - o 32,24 proc. do 2,01 proc.
Dołącz do dyskusji: TVP Seriale na czele kanałów filmowo-serialowych w I półroczu, Warner TV najbardziej w dół