SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP Sport liderem oglądalności w 2019 roku, Eleven Sports 1 z największym wzrostem

W zeszłym roku zdecydowanym liderem oglądalności wśród stacji sportowych był TVP Sport. Największy wzrost w zestawieniu zanotował Eleven Sports 1, a na czele spadków uplasował się nSport+ - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział TVP Sport w 2019 roku wyniósł 1,25 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten zwiększył się o 28,82 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

TVP Sport od 7 czerwca 2018 roku nadaje na MUX-3, na którym zastąpił TVP Rozrywkę. Z kolei od 22 grudnia 2018 roku stacja w jakości HD jest dostępna również na ósmym multipleksie DVB-T (wraz z TVP Rozrywką, która powróciła do naziemnej telewizji cyfrowej).

Drugi był Polsat Sport, którego udział wzrósł o 13,05 proc. do poziomu 0,54 proc. Stacja awansowała z miejsca trzeciego.

Podium uzupełnia Eurosport 1, który rok wcześniej był drugi. Wynik tej stacji w 2019 roku wyniósł 0,50 proc. Zmniejszył się o 6,17 proc.

4. pozycję, z udziałem wynoszącym 0,16 proc. (po wzroście o 81,61 proc. - największym w zestawieniu), znalazł się kanał Eleven Sports 1.

Z kolei największy spadek w zestawieniu odnotował będący ósmy w zestawieniu nSport+, którego udział zmniejszył się o 25,77 proc. do 0,07 proc. Rok wcześniej stacja ta była siódma.

Od września ub.r. w panelu Nielsen Audience Measurement dostępne są dwa nowe kanały platformy Canal+: Canal+ Sport 3 i Canal+ Sport 4, które uruchomione zostały 10 lipca ub.r. Pierwsza z tych stacji w zeszłym roku zanotowała średnio 0,006 proc. udziału, a druga - 0,001 proc.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w zeszłym roku też zajął TVP Sport, którego udział wyniósł 1,09 proc., po wzroście o 18,63 proc.

Podium uzupełniają Polsat Sport (0,35 proc.; + 8,95 proc.) i Eurosport 1 (0,28 proc.; - 5,72 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem, wynoszącym 100 proc. do 0,002 proc., pochwalić się mógł Fightklub.

Na przeciwnym biegunie również i w tym ujęciu znalazł się nSport+ - jego strata wyniosła 20,43 proc. do 0,07 proc.

W grudniu 2019 roku pozycję bezkonkurencyjnego lidera oglądalności wśród kanałów sportowych w obu grupach wiekowych zajął TVP Sport. W 4+ jego udział zmniejszył się o 1,22 proc. do 0,89 proc., a w 16-49 - wzrósł o 1,10 proc. do 0,83 proc.

Dołącz do dyskusji: TVP Sport liderem oglądalności w 2019 roku, Eleven Sports 1 z największym wzrostem

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Donek
Pewnie polsat pluje sobie w brodę, że Polsat Sport News wywalili z naziemnej tv .TVP sport cały czas się rozwija widać postępy z miesiąca na miesiąc.
odpowiedź
User
Orneta
Jak mozna porownywac 2018 z 2019 w przypadku TVP SPORT gdy od polowy 2018 kanal dostepny jest na MUXie.
Poza tym w kraju gdzie kazdy zyje sportem ogladalnosc ogolnodostepnego kanalu TVP na poziomie 1.5%??
Zaden z kanalow konkurencji nie jest ogolnodostepny, a kodowany.
To chyba lekka porazka jednak
odpowiedź
User
Widz
Tyle baniek w sport idzie i 1,25 procenta? Sukces! :)
odpowiedź