Ofiary przemocy, które przełamały strach w kampanii „Wybieram pomoc”
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchomiło ogólnopolską kampanię społeczną na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie i ze względu na płeć. Akcja pod hasłem „Wybieram pomoc” zachęca ofiary, sprawców i świadków przemocy do przełamania błędnego koła agresji. Za całościową strategię i kreację kampanii odpowiada .bringMore advertising.
Jak podaje resort, świadomość społeczna na temat zjawiska przemocy jest ograniczona. Sondaże pokazują, że chociaż nie akceptujemy bicia, już jedna czwarta badanych uznaje, że pojęcie gwałtu w małżeństwie nie istnieje.
Wykorzystywanie przewagi fizycznej to nie jedyny sposób sprawowania kontroli nad drugą osobą. Przemoc psychiczna i ekonomiczna pod postacią poniżania, wyzwisk czy zabierania pieniędzy, jest równie brzemienna w skutki, jak fizyczne maltretowanie. Osoby jej doświadczające często boją się lub nie wiedzą, gdzie skutecznie szukać pomocy. - Kampania ma uwrażliwić na problem, ale też dać nadzieję, że zmiana jest możliwa. Tylko wskazanie realnych korzyści i konkretnych rozwiązań może skłonić osoby, które zetknęły się z przemocą do przełamania strachu, wstydu i sięgnięcia po pomoc - komentuje Barbara Pczycka, dyrektor kreatywna .bringMore.
Bohaterami kampanii „Wybieram pomoc” nie są słabe ofiary, okrutni sprawcy i bierni świadkowie. Spoty telewizyjne emitowane w największych polskich stacjach i nośniki outdoorowe w całym kraju ukazują osoby, które przełamały strach, sięgnęły po pomoc i odzyskały godność oraz kontrolę nad swoim życiem. Podobnie artykuły prasowe, miedzy innymi na łamach „Wprost”, „Życiu na gorąco” czy „Claudii” które powstały na postawie wywiadów z psychologami oraz kobietami, które same przeżyły piekło przemocy i dziś mogą opowiedzieć o tym, jak udało im się przetrwać.
W .bringMore powstały wszystkie koncepcje i treści kampanii, a za produkcję spotów odpowiadała Mangusta Film. Poza kampanią outdoorową, telewizyjną oraz prasą, duży nacisk został położony na komunikację w internecie.
Resort nie podaje terminu zakończenia kampanii.
Dołącz do dyskusji: Ofiary przemocy, które przełamały strach w kampanii „Wybieram pomoc”