SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Norweska telewizja planuje opuszczenie Facebooka. Na razie wyłączyła komentarze na fanpage’u

NRK, norweski publiczny nadawca telewizyjny przymierza się do opuszczenia Facebooka. Na fanpage’u NRK Nyheter wyłączono możliwość zamieszczania komentarzy, możliwe jest także całkowite zlikwidowanie tej strony. Szefowie NRK twierdzą, że obecność na Facebooku jest mało efektywna w kontaktach z widzami, tę funkcję ma przejąć internetowe forum uruchomione przez telewizję.

Norsk Rikskringkasting (NRK) to norweski nadawca publiczny funkcjonujący od 1933 r. Firma od wielu lat prowadzi na Facebooku dwie strony – oficjalny profil telewizji z ponad 430 tys. obserwujących, oraz fanpage NRK Nyheter, który z kolei obserwuje z górą 520 tys. użytkowników Facebooka.

Komentarze pod nóż

Teraz, jak donosi dziennik „Morgenbladet”, NRK rozpoczęło proces ograniczania swojej obecności na Facebooku. Na fanpage’u NRK Nyheter, będącym najpopularniejszą norweską stroną w serwisie zablokowano możliwość zamieszczania komentarzy.

- Dialog z opinią publiczną jest dla nas zbyt ważny, by pozostawić go algorytmom z Palo Alto – wyjaśnia Espen Olsen Langfeldt, szef wiadomości w NRK. - Widzimy, że rozmowa publiczna prowadzona za pośrednictwem Facebooka ma ograniczoną wartość. Można się zastanawiać, co pola komentarzy wnoszą do społeczeństwa norweskiego w postaci pozytywnych wartości.

Czytaj także: Facebook zabrania pracownikom dyskusji na temat aborcji

Według niektórych informacji na początku czerwca br. strona NRK Nyheter może zostać zlikwidowana. Nie wiadomo też, co stanie się w przyszłości z oficjalnym profilem NRK.

- Zobaczymy, co pociągnie za sobą ta zmiana. Ale idea jest taka, że chcemy mieć własne, redakcyjne zarządzanie naszym produktem, a wtedy Facebook nie jest optymalny – zaznacza Langfeldt. Dodaje, że właściwa moderacja komentarzy na Facebooku pochłania zbyt wiele zaangażowania pracowników, które można wykorzystać w bardziej optymalny  sposób.

Norweski nadawca zaczyna stawiać na inny kanał komunikacji z odbiorcami. Chodzi o internetowe forum, na którym widzowie mogą zadawać pytania kierowane do redakcji. Według doniesień na razie tą drogą dotarło ponad 200 różnych zapytań, a 70 z nich znalazło swoją odpowiedź.

Czytaj także: 76 proc. gospodarstw domowych w zasięgu DVB-T2/HEVC. Co oznacza to dla widzów?

Dołącz do dyskusji: Norweska telewizja planuje opuszczenie Facebooka. Na razie wyłączyła komentarze na fanpage’u

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gosc
Cudowna wiadomość, fb to nie jest miejsce na kontakt z widzami.
odpowiedź
User
Knut Knutsen
Gratulacje!
odpowiedź
User
Paratitasan
Wspaniała wiadomość.
Ktoś duży w końcu zaczął myśleć. Jest nadzieja, że inni pójdą tym śladem.
odpowiedź