Nowa strategia reklamowa Twittera
Twitter poinformował, że prowadzony od lipca pilotażowy program spersonalizowanych reklam zakończył się powiedzeniem i zostanie rozszerzony na wszystkich użytkowników serwisu.
Do tej pory reklamy spersonalizowane były dostępne dla wybranych firm ogłaszających się na Twitterze, na przykład linii lotniczych Delta Air Lines. Teraz będą mogli z nich skorzystać wszyscy.
Reklama spersonalizowana opiera się na analizie zachowań użytkowników internetu, które następnie dopasowywane są do danych użytkowników Twittera. Jak to działa? Dla przykładu: baza danych strony internetowej jakiejś firmy wykazuje, że odwiedzają ją osoby posługujące się konkretnym adresem e-mailowym. Jeśli takim samym e-mailem posługują się użytkownicy Twittera oni właśnie zobaczą na swoich profilach reklamę tej firmy.
Dla użytkowników Twittera oznacza to, że ich e-mail – jedna z nielicznych informacji jakie są wymagane do zapisania się do serwisu – będzie udostępniany firmom reklamowym. Każdy z użytkowników Twittera będzie domyślnie zapisany do tego rodzaju programu. Można się z niego wypisać, trzeba jednak w tym celu odhaczyć odpowiednią opcję we własnym profilu, o czym wielu użytkowników nie wie. Reklamy spersonalizowane oferuje od zeszłego roku największy portal społecznościowy na świecie Facebook. Stosują je również m.in. Google czy Amazon.
Wprowadzenie ich przez Twittera to według specjalistów znak, że ten serwis również poważnie przebudowuje swoją strategię reklamową. Spersonalizowane ogłoszenia są szczególnie cenne dla reklamodawców pozwalają bowiem docierać z produktami do tych użytkowników, którzy wykazują już nimi wstępne zainteresowanie, co znacznie zwiększa szansę na sprzedaż danego produktu czy usługi.
Ilustracją tego jak skuteczne są takie reklamy może być firma HubSpot, zajmująca się produkcją oprogramowania marketingowego. Firma ta korzystając z pilotażowego programu zamieściła na Twitterze reklamy skierowane do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzali jej stronę internetową. Okazało się, że zwiększyło to sprzedaż produktów HubSpot aż o 45 proc.
Reklamy spersonalizowane są źródłem licznej krytyki organizacji broniących prywatności użytkowników internetu. Jeffrey Chester, szef jednej z nich, Center for Digital Democracy, podkreśla, że użytkownicy Twittera powinni mieć świadomość, że serwis ten będzie gromadził i sprzedawał w celach reklamowych dotyczące ich dane. Jego zdaniem Twitter wszedł na giełdę bez jasno sprecyzowanej strategii generowania zysków, a reklamy spersonalizowane są próbą naprawienia tej sytuacji.
Wartość giełdowa spółki wynosi około 31 mld dolarów. Jednak z danych finansowych firmy opublikowanych przed giełdowym debiutem wynika, że przynosi ona straty. W trzecim kwartale tego roku wyniosły one 65 mln dolarów.
Z Nowego Jorku Tomasz Bagnowski
Dołącz do dyskusji: Nowa strategia reklamowa Twittera
My To Wiemy---ZOBACZ!
http://otourl.pl/95g0