SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowa odsłona kwartalnika „Magazyn Miasta”

„Magazyn Miasta” (Fundacja Res Publica) ukaże się 5 października w odmienionej szacie graficznej. Za nowy design odpowiada studio Rzeczyobrazkowe. Numer poświęcony będzie muzycznym strategiom miast.

„Magazyn Miasta” to kwartalnik, „platforma wymiany myśli i pomysłów”, mająca pomagać polskim miastom w rozwoju. Ukazuje się od 2012 roku (w tym czasie na rynek trafiło 16 numerów polskich i jeden europejski).

Redaktorem naczelnym jest animatorka kultury, badaczka miejska - Marta Żakowska. Zespół redakcyjny tworzą jeszcze Martyna Obarska i Artur Celiński (wicenaczelni) oraz pięcioro redaktorów.

W roku 2016 „Magazyn Miasta” wybrano jednym z najlepszych magazynów o tematyce miejskiej w Europie Centralnej (głosowało 11 organizacji z 6 krajów). Wówczas redakcja otrzymała propozycję pracy długofalowej nad europejską wersją pisma, co zaowocowało pracę nad ulepszonym designem. - Wyszliśmy z założenia, że dobre merytorycznie treści potrzebują również odważnej grafiki - tłumaczy Marta Żakowska, redaktor naczelna.

Od 2018 roku na cztery magazyny rocznie w języku polskim przypadać będzie jeden w języku angielskim, przeznaczony dla czytelnika zagranicznego.

Zmieniła się wizualizacja pisma i logotyp: wcześniej na okładce było sama litera „M”, teraz mieści się na niej cały tytuł. W odświeżonym numerze użyto po raz pierwszy wymyśloną przez polskiego grafika warszawską czcionkę „Praho”. Wrześniowy numer zbiera historie i przykłady miejsc, w których muzyka jest wpisana w kod miejskiego życia - pojawia się w nim m.in. historia o podziemiach dworca, w których taniec staje się narzędziem zmiany społecznej, opowieść o operze będącej świetną przestrzenią publiczną i przykłady urzędów, które wspierają rozwój kariery muzyków ulicznych. Redakcja przyjrzała się też strategiom miast wobec festiwali muzycznych oraz angażujących życie społeczne klubom i barom.

Choć premiera pisma zaplanowana jest na 5 października, już jest ono dostępne w formie drukowanej i elektronicznej w księgarni na stronie Magazynmiasta.pl. Od dnia premiery będzie także w Empikach i wybranych księgarniach w całej Polsce.

Kwartalnik wydawany jest w nakładzie 2 tys. egz., ma 111 stron i kosztuje 16 zł.

Dołącz do dyskusji: Nowa odsłona kwartalnika „Magazyn Miasta”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl