Nielsen z platformą PPM będzie mierzył oglądalność telewizji w miejscach publicznych
Firma badawcza Nielsen zapowiada, że od kwietnia 2017 roku zacznie mierzyć w USA oglądalność telewizji poza domami. Zliczane będzie oglądanie programów i transmisji sportowych w takich lokalizacjach jak bary, restauracje czy biura. Danych będzie dostarczać 75 tysięcy panelistów.
Nielsen zapowiada, że nowe badanie będzie oferowane klientom zarówno jako osobne narzędzie pomiarowe, jak i część pakietów, z których korzystają już obecnie.
Statystyki będą gromadzone na razie tylko w USA za pomocą metody Portable People Meter zwaną w skrócie PPM. Dzięki niej możliwe będzie zbieranie danych na temat oglądalności telewizji poza mieszkaniami odbiorców, w takich miejscach jak bary, restauracje, biura czy hotele.
Nowy serwis zostanie uruchomiony w kwietniu 2017 i będzie oferował wsteczne statystyki oglądalności sięgające stycznia przyszłego roku. W komunikacie Nielsen zapowiada, że dane będą pochodziły od 75 tys. panelistów z całego terytorium Stanów Zjednoczonych, a nowa kategoria badania ma przyczynić się do nakreślenia pełnego obrazu oglądalności telewizji, co ma duże znaczenie dla reklamodawców.
Nielsen podkreśla, że National TV Out-of-Home Measurement Service może stanowić też cenne narzędzie dla niektórych wydawców telewizyjnych, na przykład kanałów o charakterze sportowym, bowiem wiele wydarzeń transmitowanych na bieżąco jest oglądanych zbiorowo przez kibiców w takich miejscach jak restauracje i puby.
Dołącz do dyskusji: Nielsen z platformą PPM będzie mierzył oglądalność telewizji w miejscach publicznych