Nasze Miasto bez 1,3 mln użytkowników. Trójmiasto.pl i sekcja regionalna Onetu przyciągają na najdłużej
Platforma Nasze Miasto we wrześniu zanotowała spadek o 1,3 mln użytkowników, a sekcje Onetu i Wyborcza.pl z informacjami lokalnymi i regionalnymi straciły ponad 700 tys. odwiedzających. Na Trójmiasto.pl internauci spędzali średnio prawie 12 minut, a Sądeczanin.info zyskał ponad 460 tys. użytkowników.
We wrześniu br. należącą do Polska Press platformę Nasze Miasto, agregującą witryny z informacjami z ponad 500 miejscowości, odwiedziło 8,26 mln internautów, którzy zapewnili 27,83 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 3 minuty i 36 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Nasze Miasto jest liderem zasięgowym wśród witryn z informacjami lokalnymi i regionalnymi, natomiast na dłużej przyciągają użytkowników działy z tego obszaru kilku portali horyzontalnych. Na Onecie (Ringier Axel Springer Polska) taka sekcja zanotowała 7,25 mln odwiedzających, 24,41 proc. zasięgu oraz 9 minut i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na portalu „Faktu” (też RASP) - 4,36 mln użytkowników, 14,7 proc. zasięgu oraz 7 minut i 5 sekund średniego czasu.
W analogicznym dziale na portalu „Gazety Wyborczej” (Agora) 6,38 mln internautów (co dało 21,49 proc. zasięgu) spędziło średnio po 4 minuty i 24 sekundy, a na TVN24.pl każdy z 5,05 mln użytkowników (17,02 proc. zasięgu) korzystał przeciętnie przez 4 minuty i 27 sekund. Natomiast sekcja regionalna portalu „Super Expressu” SE.pl (ZPR Media) przyciągnął 5,29 mln internautów (17,81 proc. zasięgu), każdego średnio na 2 minuty i 55 sekund.
Najdłużej na Trójmiasto.pl
Wśród witryn dotyczących wybranych regionów zdecydowanie na czele jest Trójmiasto.pl, gdzie we wrześniu 2,17 mln internautów (7,32 proc. zasięgu) spędziło średnio po 11 minut i 50 sekund.
Portal wyprzedził serwisy dwóch dzienników Polska Press. ExpressBydgoski.pl zanotował 1,74 mln użytkowników, 5,85 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania, a GazetaWrocławska.pl - 1,71 mln odwiedzających, 5,75 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 30 sekund średniego czasu.
Natomiast witrynę Sądeczanin.info odwiedziło 1,65 mln internautów (5,58 proc. zasięgu). Każdy spędził na niej przeciętnie 3 minuty i 32 sekundy.
W porównaniu z sierpniem odwiedzalność większości serwisów znacząco zmalała. Najwięcej użytkowników straciło Nasze Miasto - ich liczba zmniejszyła się o 1,31 mln, czyli 13,7 proc. Średni czas spędzony przez każdego skrócił się natomiast o 11 sekund (4,8 proc.).
Na Onecie sekcja regionalna zanotowała spadek o 741,3 tys. użytkowników (9,3 proc.) i 22 sekundy spędzone średnio przez każdego (4,8proc.), na Wyborcza.pl - 701,6 tys. internautów (9,9 proc.) i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania (1,9 proc.), a na TVN24.pl - 678,1 tys. użytkowników (11,8 proc.) i 3 sekundy średniego czasu (1,1 proc.).
W takim dziale na portalu „Super Expressu” przy spadku liczby użytkowników o 595,7 tys. (10,1 proc.) średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 28 sekund (19 proc.). Natomiast w analogicznej sekcji Fakt.pl ubyło 239,4 tys. internautów (5,2 proc.), a przeciętny czas korzystania wzrósł o minutę i 33 sekundy (28 proc.).
Sądeczanin.info zyskał 39 proc. użytkowników
Podobnie zmieniły się wyniki najpopularniejszych serwisów o wybranych regionach. Trójmiasto.pl zanotowało spadek liczby użytkowników o 477,1 tys. (18 proc.) i wzrost średniego czasu spędzonego przez każdego o 2 minuty i 12 sekund (22,8 proc.), a ExpressBydgoski.pl - spadek o 124,1 tys. internautów (6,7 proc.) i wzrost o 23 sekundy przeciętnego czasu (13,3 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Z kolei w witrynie „Gazety Wrocławskiej” ubyło 79,1 tys. odwiedzających (4,4 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 11 sekund (3,9 proc.). Sądeczanin.info jako jedyny w zestawieniu osiągnął wzrost liczby użytkowników. W serwisie przybyło 466,2 tys. internautów (39,2 proc.), przy czym przeciętny czas, który każdy tam spędził, zmniejszył się o 3 minut i 8 sekund, czyli 47 proc.
Dołącz do dyskusji: Nasze Miasto bez 1,3 mln użytkowników. Trójmiasto.pl i sekcja regionalna Onetu przyciągają na najdłużej