Najsłabszy od lat wynik RMF FM, rosną Radio ZET i Jedynka
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od listopada 2013 r. do stycznia 2014 roku należała do RMF FM. Rozgłośnia ta zanotowała jednak największy spadek udziału w rynku radiowym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM w okresie od listopada 2013 roku do stycznia 2014 roku wyniósł 22,6 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,6 pkt. proc. Tym samym jest to największy spadek w zestawieniu - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 15,9 proc., po wzroście o 0,1 pkt. proc.
Na trzeciej pozycji znalazła się Jedynka, której udział w rynku wzrósł z 10,2 proc. do 10,4 proc. Oczko niżej uplasowała się Trójka - 7,5 proc. (bez zmian w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku). Zaś piąta pozycja należała do Radia Maryja, które straciło 0,6 pkt. proc. (do 2,1 proc. udziału).
Oczko niżej uplasowała się Eska Rock, której udział w okresie od listopada 2013 do stycznia 2014 roku wyniósł 1,3 proc. (spadek o 0,5 pkt. proc.). Stacja jednak od 2 grudnia ub.r., dostępna dotąd w 18 miastach Polski, zaczęła nadawać wyłącznie w Warszawie na nowej częstotliwości 93,3 FM pod nazwą VOX FM (więcej na ten temat).
udział w czasie słuchania % |
listopad 2008 : styczeń 2009 |
listopad 2009 : styczeń 2010 |
listopad 2010 : styczeń 2011 |
listopad 2011 : styczeń 2012 |
listopad 2012 : styczeń 2013 |
listopad 2013 : styczeń 2014 |
Radio RMF FM |
23,9% |
25,7% |
25,5% |
25,4% |
24,2% |
22,6% |
Radio ZET |
17,2% |
16,4% |
16,1% |
15,3% |
15,8% |
15,9% |
Jedynka |
12,9% |
12,6% |
13,1% |
12,3% |
10,2% |
10,4% |
Trójka |
6,9% |
7,3% |
8,3% |
8,0% |
7,5% |
7,5% |
Radio Maryja |
1,9% |
2,1% |
2,4% |
2,2% |
2,7% |
2,1% |
Radio VOX FM/ do 2013-11 Radio Eska Rock |
0,8% |
1,4% |
1,5% |
1,7% |
1,8% |
1,3% |
Radio TOK FM |
1,2% |
1,0% |
1,4% |
1,5% |
1,1% |
1,3% |
RMF Classic |
- |
- |
0,8% |
0,7% |
0,9% |
1,1% |
Dwójka |
0,6% |
0,7% |
0,7% |
0,7% |
0,5% |
0,5% |
Czwórka |
0,2% |
0,2% |
0,3% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
CHILLI ZET |
0,2% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,4% |
Radio PiN |
- |
0,1% |
0,2% |
0,2% |
0,1% |
0,1% |
Dane o rynku sieci radiowych w ostatnim roku.
udział w czasie słuchania % |
listopad 2012 : styczeń 2013 |
luty 2013 : kwiecień 2013 |
maj 2013 : lipiec 2013 |
sierpień 2013 : październik 2013 |
listopad 2013 : styczeń 2014 |
Radio RMF FM |
24,2% |
26,4% |
25,6% |
23,7% |
22,6% |
Radio ZET |
15,8% |
15,6% |
14,7% |
14,5% |
15,9% |
Jedynka |
10,2% |
10,3% |
10,2% |
11,1% |
10,4% |
Trójka |
7,5% |
7,2% |
7,2% |
7,2% |
7,5% |
Radio Maryja |
2,7% |
2,4% |
2,2% |
2,2% |
2,1% |
Radio VOX FM/ do 2013-11 Radio Eska Rock |
1,8% |
1,6% |
1,7% |
1,5% |
1,3% |
Radio TOK FM |
1,1% |
1,0% |
1,1% |
1,0% |
1,3% |
RMF Classic |
0,9% |
0,9% |
0,9% |
1,0% |
1,1% |
Dwójka |
0,5% |
0,4% |
0,6% |
0,4% |
0,5% |
Czwórka |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
CHILLI ZET |
0,5% |
0,5% |
0,3% |
0,5% |
0,4% |
Radio PiN |
0,1% |
0,1% |
0,1% |
0,1% |
0,1% |
N= |
21 052 |
21 048 |
21 045 |
21 042 |
21 053 |
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: Najsłabszy od lat wynik RMF FM, rosną Radio ZET i Jedynka