SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najgorszy w historii wynik Trójki. Słuchalność spadła poniżej 3 proc.

W okresie od sierpnia do października br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM. Najsłabszy wynik w historii badania Radio Track odnotowała Trójka, której udział wyniósł 2,9 proc. - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

fot. polskie radiofot. polskie radio

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od sierpnia do października 2020 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 29,4 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział zwiększył się o 1,6 pkt. proc. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,1 proc. (udział tej stacji względem fali sierpień-październik 2020 spadł o 0,3 pkt. proc.).

Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,5 proc. (spadek o 0,5 pkt. proc.).

Tuż za podium uplasowała się publiczna Jedynka. Udział stacji spadł o 1 pkt. proc. do 5,1 proc.

PR3 z rekordowo niską słuchalnością

Również 5,1 proc. udziału miało Audytorium 17, które awansowało z miejsca szóstego. Udział stacji wzrósł o 0,6 pkt. proc.

Szóste miejsce zajęło RMF MAXXX, które przed rokiem było siódme. Stacja miała 3,7 proc. udziału (bez zmian). Z ósmego na siódme miejsce awansowało VOX FM (wzrost o 0,2 pkt. proc. do 3,6 proc. udziału).

Z piątej na ósmą lokatę spadła Trójka, której wynik zmniejszył się o 1,8 pkt. proc. (najbardziej w zestawieniu) do 2,9 proc. Jest to zdecydowanie najniższy udział stacji w historii badania radio Track (dotychczas najniższy udział Trójka miała w fali lipiec-wrzesień 2020 - wynik stacji wyniósł wówczas 3,3 proc., a w fali czerwiec-sierpień 2020 było to 3,9 proc.).

W połowie maja unieważniono wydanie Listy Przebojów Trójki, w którym wygrała piosenka Kazika Staszewskiego „Twój ból jest lepszy niż mój” (w utworze piosenkarz skrytykował wizytę Jarosława Kaczyńskiego na Powązkach 10 kwietnia - nie wymieniając przy tym nazwiska polityka). W kolejnych dniach ze stacją pożegnał się prowadzący listę Marek Niedźwiecki, następnie ze stacji w trybie natychmiastowym odeszło większość kluczowych dziennikarzy. Wydarzenia wokół stacji zostały ocenione jako poważny kryzys wizerunkowy - nie tylko w mediach publicznych, ale w partii rządzącej w ogóle.

W sierpniu 2018 roku zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie 2018 roku powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu ub.r. z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego, w jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby. W grudniu ub.r. decyzją Rady Mediów Narodowych na członka zarządu publicznej rozgłośni powołana została Agnieszka Kamińska.

Duży wzrost osiągnęło Meloradio, którego wynik zwiększył się o 0,4 pkt. proc. do 1,4 proc.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Dołącz do dyskusji: Najgorszy w historii wynik Trójki. Słuchalność spadła poniżej 3 proc.

120 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rozbawiony
I co, panie Ciechan? Może jednak Pan kupi tej gumy na zapas? Po z oraniem konkurencji to jakoś nie idzie...
odpowiedź
User
jotka
"Trójka"? Nie ma takiego radia.
odpowiedź
User
Sesek
Rozumiem, że ze względu na kolejny spadek słuchalności zostanie odwołany Narkiewicz Jodko?
Pytanie retoryczne. Namaszczeni przez towarzysza Czabańskiego mogą spać spokojnie :)
odpowiedź