„Na dobre i na złe” straciło 370 tys. widzów, ale TVP2 i tak zdystansowała konkurencję. 35 mln zł z reklam
„Na dobre i na złe” w sezonie 2015/2016 oglądało średnio 4,90 mln osób, o 370 tys. widzów mniej niż w poprzednim. Serial nadal jednak dał TVP2 pozycję bezkonkurencyjnego lidera rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 34,88 mln zł.
Najnowszy sezon „Na dobre i na złe” na antenie TVP2 oglądać można było w środy o godz. 20.45, w okresie od 2 września ub.r. do 8 czerwca br. Średnia widownia wszystkich premierowych odcinków serialu wyniosła 4,90 mln osób, co przełożyło się na 31,15 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 23,97 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył odcinek pokazany 3 lutego br. Zgromadził on przed telewizorami 5,34 mln oglądających.
Trzy topowe odcinki „Na dobre i na złe”
Data |
Start |
Koniec |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|||
03-02-2016 |
20:44:15 |
21:32:49 |
5 339 296 |
33,51% |
24-02-2016 |
20:46:36 |
21:35:11 |
5 304 666 |
33,14% |
07-10-2015 |
20:46:10 |
21:34:49 |
5 279 820 |
33,05% |
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „Na dobre i na złe” straciło 370 tys. widzów. Wówczas (tj. w okresie od 3 września 2014 roku do 10 czerwca 2015 roku) produkcję śledziło średnio 5,27 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 32,82 proc. oraz 25,18 proc. udziału.
Dwójka w paśmie nadawania swojego serialowego hitu nadal była zdecydowanym liderem w rynku telewizyjnym. Drugie miejsce w tym paśmie zajął Polsat, który emitował wtedy filmy fabularne oraz „Top Chef’a” i osiągał już tylko 9,01 proc. udziału. Trzecia była TVP1 (m.in. „Kryptonim Szef”, serial „Tajemnica jeziora”, filmy dokumentalne oraz mecze piłki nożnej; 7,43 proc.), a czwarty - TVN („Kto poślubi mojego syna?” i „Singielka”; 6,08 proc.).
Także i wśród widzów w grupie komercyjnej TVP2 zdystansowała konkurencję, a Polsat zajął miejsce drugie. Trzeci był już jednak TVN, który wypadł lepiej od Jedynki.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
Wszyscy 16-49 |
||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
TVP2 - Na dobre i na złe |
4 896 250 |
31,15% |
1 498 590 |
23,97% |
Polsat |
1 415 911 |
9,01% |
817 372 |
13,07% |
TVP1 |
1 168 383 |
7,43% |
416 662 |
6,66% |
TVN |
955 296 |
6,08% |
502 393 |
8,04% |
Wpływy reklamowe z odcinków serialu pokazanych w sezonie 2015/2016 wyniosły 34,88 mln zł. W analogicznym okresie rok wcześniej były one wyższe - uplasowały się na poziomie 45,08 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Przypomnijmy, że obecne umowy firmy Artrama (która produkuje „Na dobre i na złe”) z TVP na realizację serialu obowiązują do końca br. Nowe odcinki produkcji Dwójka będzie pokazywać od września br.
„Na dobre i na złe” nadawane jest na antenie Dwójki od 1999 roku.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 9,15 proc.
Dołącz do dyskusji: „Na dobre i na złe” straciło 370 tys. widzów, ale TVP2 i tak zdystansowała konkurencję. 35 mln zł z reklam