Multimedia Polska zdobywa rynek
Przychody Multimedia Polska w I półroczu 2007 r. wyniosły 202,4 mln zł. Skorygowany zysk EBITDA przekroczył 101,1 mln zł. Multimedia Polska to jeden z największych dostawców usługi Triple Play (telewizja, internet, telefon).
Multimedia Polska odnotowała wzrost sprzedawanych usług w większości segmentów. Porównując I półrocze 2006 r. do I półrocza 2007 r. wzrósł udział telewizji (z 46% do 48,7%) i internetu (z 18,9% do 20,7%). Zmniejszył się udział telefonii stacjonarnej (spadł z 33,1% do 28,3%).
Ze wszystkich usług Multimediów korzysta łącznie ponad 600 tys. abonentów.
- Podobne wyniki chcemy osiągać w III i IV kwartale tego roku. W samym lipcu sprzedano około 10 tys. usług. Na ten wynik złożyła się w dużej mierze rezygnacja z outsourcingu, na rzecz korzystania z własnych handlowców - powiedział wczoraj Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska.
Ale również akwizycje. W II kwartale 2007 spółka kupiła 15 sieci telewizji kablowych, z 23,5 tys. abonentów. Jeszcze w tym roku planowane są kolejne przejęcia, co zwiększy liczbę abonentów o kolejne kilkanaście tysięcy.
- Wprowadzamy też nowe usługi i zapowiadamy kolejne. W maju była to cyfrowa telewizja kablowa w wysokiej rozdzielczości, a już niebawem uruchomimy video na żądanie - dodaje Rogowski. Na początku miesiąca Multimedia podały, że po 10 tygodniach od wprowadzenia usługi, umowy podpisało około 5 tys. osób.
Przez cały bieżący miesiąc trwają testy VoD, a we wrześniu usługa zostanie udostępniona komercyjnie.
W bibliotece znajdzie się około 300 filmów. Abonent otrzyma dostęp zarówno do dużych komercyjnych produkcji, jak i do kina niszowego. Wartość jednorazowego pobrania waha się w granicach od 7 do 15 zł za pozycję. Operator planuje też wprowadzenie nowych kanałów, ale nie podaje jakich.
Grupa Multimedia Polska zainwestowała w II kwartale 2007 r. 35,6 mln zł, z czego 33,5 mln zł środków przeznaczono na inwestycje rozwojowe związane z budową i modernizacją sieci, a także podłączeniem nowych abonentów. Pozostałe nakłady zostały poniesione, m.in. w związku z rozbudową systemów informatycznych na potrzeby call center, a także z rozbudową systemu bilingowego. W całym I półroczu 2007 r. spółka zainwestowała ponad 73,6 mln zł, wyłączając wydatki na akwizycje sieci innych operatorów. Biorąc pod uwagę przejęcia, łączna kwota inwestycji wyniosła 128,1 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska zdobywa rynek