MullenLowe Warsaw zwiększyła wpływy o 13 proc., wynik netto 3,2 mln zł w dół
Agencja reklamowa MullenLowe Warsaw w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 13,2 proc. do 15,13 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 2,49 mln zł zysku do 709,9 tys. zł straty.
Wpływy krajowe agencji MullenLowe Warsaw wzrosły z 11,41 do 13,52 mln zł, a te z zagranicy zmalały z 1,95 do 1,61 mln zł.
Wiosną ub.r. firma pozyskała obsługę Providenta w Polsce i Czechach, a w połowie br. agencja poszerzyła współpracę z L’Oréal Polska o kolejne marki i rynki oraz content marketing i e-commerce.
Przygotowywała też kampanie reklamowe m.in. piwa Łomża, wafelków Grześki, sklepów Decathlon, deserów Delecta, firmy ubezpieczeniowej Warta i kawiarni Cofix. W br. straciła obsługę piwa Łomża (przejęła ją agencja Brasil), natomiast zaczęła pracować m.in. dla whisky Jameson, Equaversity i Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Przychody MullenLowe Warsaw od firm powiązanych z nią właścicielsko zmalały z 1,95 do 1,3 mln zł, z czego te od agencji mediowej MullenLowe MediaHub - z 1,6 do 1,3 mln zł.
Wyższe koszty, 850 tys. zł z tarczy finansowej
Wydatki operacyjne MullenLowe Warsaw zwiększyły się o 7,1 proc. do 16,01 mln zł, głównie z powodu wzrostu kosztów usług obcych z 9,13 do 10,53 mln zł.
Natomiast nakłady na wynagrodzenia zmalały z 4,71 do 4,57 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 895,9 do 785,2 tys. zł. W ub.r. agencja, tak samo jak rok wcześniej zatrudniała 36 pracowników etatowych.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Po wybuchu epidemii firma oszczędziła 184,2 tys. zł dzięki umorzeniu przez trzy miesiące składek pracowniczych na ZUS, ponadto w ramach tarczy finansowej otrzymała 848,6 tys. zł częściowo bezzwrotnej pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju.
Strata przez niższe wpływy finansowe
Strata sprzedażowa agencji zmalała z 1,58 mln zł do 878 tys. zł, a strata operacyjna - z 1,61 mln zł do 537,2 tys. zł.
Inne wskaźniki rentowności mocno się pogorszyły, głównie wskutek spadku przychodów finansowych z 3,73 mln zł do 26,8 tys. zł (w 2019 roku spółka uzyskała 3,7 mln zł z rozchodu aktywów finansowych).
Wynik brutto poszedł w dół z 1,75 mln zł zysku do 512,8 tys. zł straty, a wynik netto - z 2,49 mln zł zysku do 709,9 tys. zł straty.
Jesienią 2019 roku większościowe udziały polskich spółek grupy MullenLowe od koncernu IPG przejęli ich menedżerowie. 80 proc. udziałów agencji ma spółka BFA Insestment, w której po jednej trzeciej udziałów należy do Roberta Winiarskiego, Kingi Grzelewskiej i Ewy Góralskiej.
Dołącz do dyskusji: MullenLowe Warsaw zwiększyła wpływy o 13 proc., wynik netto 3,2 mln zł w dół