MSL Group ze wzrostem wpływów i zysku, dużo więcej przychodów z zagranicy
W ub.r. agencja komunikacji MSL Group (należąca do koncernu Publicis Groupe) osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 12,4 proc. do 27,87 mln zł oraz zysku netto z 1,64 do 2,36 mln zł. Oferta firmy jest oparta na usługach z zakresu doradztwa wizerunkowego, public affairs i komunikacji internetowej.
Wpływy sprzedażowe MSL Group zwiększyły się w skali roku z 24,8 do 27,87 mln zł, w tym przychody od jednostek powiązanych z agencją - z 397,2 do 551,1 tys. zł.
Przychody sprzedażowe firmy z rynku krajowego zmalały w skali roku z 22,08 do 19,66 mln zł, natomiast wpływy z zagranicy zwiększyły się z 2,72 do 8,21 mln zł.
Skąd te zmiany? Na dobrą kondycję firmy w 2017 roku wpłynęły przede wszystkim działania organiczne jak również projekty mające swoje korzenie w zacieśnieniu współpracy z innymi spółkami z grupy Publicis w Polsce oraz biurami MSL na całym świecie. Nie bez znaczenia jest również sytuacja na rynku usług PR w Polsce, który cechuje stabilność i potencjał wzrostu. Ponadto PR staje się coraz szerszą dyscypliną komunikacji, która w znaczący sposób przebija się do innych obszarów mając w nich kluczowe znaczenie - opisał zarząd MSL Group w sprawozdaniu z działalności.
Kierownictwo agencji wyliczyło, że jej najważniejsze biznesowo usługi to działania z szeroko pojętego doradztwa wizerunkowego i public affairs. Ponadto firma rozwija usługi komunikacji internetowej.
Agencja podkreśla, że w Polsce jest zapraszana do większości znaczących przetargów na obsługę public relations. - Siła firmy tkwi w ludziach i strukturach. Obecnie spółka posiada silny zespół konsultantów wyspecjalizowanych w ściśle określonych dziedzinach - opisano w sprawozdaniu. - Po stronie zagrożeń jest zaniżanie cen usług przez lokalne agencje, które po pewnym czasie ogłaszają upadłość nieodwracalnie psując rynek, oraz niepewna sytuacja mediów - zaznaczono.
Polskie biuro MSL Group hubem w Europie Środkowo-Wschodniej
Duży wzrost wpływów zagranicznych MSL Group wynika m.in. z rozwoju współpracy z innymi europejskimi biurami sieci MSL. Agencja odpowiada za tworzenie hubu tej sieci w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
- W przeciągu dwóch lat znacząco zwiększy to zasięg geograficzny oddziaływania całej marki MSL. Klienci będą mogli liczyć na błyskawiczną realizację kampanii w tym samym momencie w kilkudziesięciu krajach, koordynowaną w pełni przez warszawskie biuro - opisano w sprawozdaniu. - Agencja może z łatwością pełnić funkcję outsourcingową dla innych podmiotów w grupie skupionych w Zachodniej Europie - dodano.
Koszty operacyjne agencji wyniosły w ub.r. 24,9 mln zł, co wobec 22,78 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 9,2 proc. Zdecydowanie najwięcej firma wydaje na usługi obce (te nakłady zwiększyły się w skali roku z 13,19 do 14,77 mln zł) oraz wynagrodzenia (wzrost z 6,86 do 7,44 mln zł).
Średnie zatrudnienie w firmie wynosiło w ub.r. 76,1 etatu, podczas gdy w 2016 roku było to 64,9 etatu. Prezesem agencji jest Sebastian Hejnowski, a w jej zarządzie są jeszcze Elżbieta Ochocka i Justin Billingsley. Zarobki zarządu (licząc z wynagrodzeniem z zysku) zwiększyły się w skali roku z 506,9 do 619,3 tys. zł.
Zysk agencji ze sprzedaży zwiększył się z 2,02 do 2,98 mln zł, zysk operacyjny - z 2,15 do 3,17 mln zł, a zysk netto - z 1,64 do 2,36 mln zł.
Jedynym udziałowcem agencji jest Publicis Groupe.
Dołącz do dyskusji: MSL Group ze wzrostem wpływów i zysku, dużo więcej przychodów z zagranicy