„Motor” i „Auto-Moto” na czele. „Top Gear” o 29 proc. w dół
W lipcu 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lipcu 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zwiększyła się o 0,60 proc. i wyniosła 103 562 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 7,80 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 68 602 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w lipcu br. wyniósł 40 483 egz., po spadku o 0,87 proc.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą ogółem na poziomie 39 184 egz., po wzroście o 6,76 proc. - największym w zestawieniu.
Zaś na ostatnią pozycję podium spadł magazyn „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największą stratę w zestawieniu, wynoszącą 29,06 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 28 428 egz.
Wirtualnemedia.pl | lipiec | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 201 466 | 103 562 | 103 562 | 193 460 | 102 945 | 102 945 |
Auto Świat | 117 101 | 68 713 | 68 602 | 131 969 | 77 580 | 74 402 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 87 000 | 40 483 | 40 483 | 85 993 | 40 839 | 40 839 |
Auto Świat Poradnik | 65 985 | 39 215 | 39 184 | 69 969 | 36 704 | 36 704 |
Top Gear | 55 996 | 28 598 | 28 428 | 65 994 | 40 157 | 40 072 |
Auto Motor i Sport | 51 340 | 28 191 | 28 191 | 53 500 | 28 013 | 28 013 |
Świat Motocykli | 27 920 | 15 288 | 13 788 | 33 500 | 18 950 | 18 950 |
Automobilista | 18 700 | 7 069 | 7 069 | 20 380 | 9 296 | 9 296 |
Classic Auto | 14 280 | 6 688 | 6 488 | 14 960 | 7 215 | 7 215 |
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 2,82 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 2,31 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 11,21 proc.) pochwalić się mógł „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), a najwięcej straciło tutaj „Auto-Moto” - było to 8,53 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2015 | |||||
ZKDP | lipiec | czerwiec | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 201 466 | 103 562 | 103 562 | 195 710 | 100 724 | 100 724 |
Auto Świat | 117 101 | 68 713 | 68 602 | 114 569 | 67 113 | 67 054 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 87 000 | 40 483 | 40 483 | 85 000 | 44 259 | 44 259 |
Auto Świat Poradnik | 65 985 | 39 215 | 39 184 | 61 988 | 36 276 | 36 245 |
Top Gear | 55 996 | 28 598 | 28 428 | 57 978 | 27 640 | 27 459 |
Auto Motor i Sport | 51 340 | 28 191 | 28 191 | 51 500 | 25 349 | 25 349 |
Świat Motocykli | 27 920 | 15 288 | 13 788 | 27 000 | 14 794 | 14 744 |
Automobilista | 18 700 | 7 069 | 7 069 | 18 700 | 7 579 | 7 519 |
Classic Auto | 14 280 | 6 688 | 6 488 | 13 940 | 6 389 | 6 389 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele. „Top Gear” o 29 proc. w dół