Money.pl na czele serwisów gospodarczych, mocno w górę Next.gazeta.pl i Business Insider Polska, w dół TVN24BiS.pl, Forbes.pl i Wyborcza.biz (TOP15)
Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem o tematyce gospodarczej jest Money.pl. Wśród sekcji gospodarczych portali liderem jest Biznes.onet.pl, a wśród stron dzienników - Gazetaprawna.pl. Business Insider Polska ma dużo więcej użytkowników, ale mniej odsłon i krótszy średni czas korzystania niż Next.gazeta.pl.
W czerwcu br. Money.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 5,71 mln realnych użytkowników, czyli 21,13 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 45,53 mln odsłon, a każdy korzystał z niej przeciętnie przez 27 minut i 10 sekund (27:10) - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Money.pl jest liderem we wszystkich tych statystykach. Jedynie Parkiet.com (Gremi Media) osiągnął dłuższy średni czas korzystania (33:43 minuty), przy czym miał zbyt mało użytkowników (98,9 tys.), żeby znaleźć się w czołowej piętnastce.
Drugie miejsce zajął Biznes.onet.pl (Grupa Onet-RASP) z 3,75 mln użytkowników, 34,17 mln odsłon i 13:11 minuty średniego czasu korzystania przez użytkowników, a trzecie - Infor.pl (Infor Biznes), który mając minimalnie mniej użytkowników niż sekcja biznesowa Onetu (3,72 mln) zanotował prawie trzy razy mniej odsłon (13,44 mln) i krótszy przeciętny czas spędzany przez odwiedzającego (4:53 minuty)
Oprócz Money.pl i Biznes.onet.pl ponad 30 mln odsłon zanotował jeszcze Bankier.pl (Bonnier Business Polska) - 36,46 mln. Z kolei poziom 20 minut średniego czasu korzystania przez użytkownika przekroczył też Pb.pl (Bonnier Business Polska) z wynikiem 21:24 minuty.
Z serwisów uruchomionych wiosną ub.r. Business Insider Polska (Grupa Onet-RASP) miał zdecydowanie więcej odsłon od Next.gazeta.pl (Grupa Gazeta.pl) - 2,68 mln wobec 1,74 mln. Za to drugi serwis zanotował ponad dwa więcej odsłon (21,5 mln wobec 9,32 mln) i sześciokrotnie dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (14:11 minuty wobec 2:22).
Najpopularniejszą marką prasową jest „Gazeta Prawna” (od ośmiu lat ukazująca się jako „Dziennik Gazeta Prawna”), której serwis miał 1,99 mln użytkowników i 6,46 mln odsłon. Dalej znalazły się Forbes.pl (Grupa Onet-RASP) z 1,04 mln użytkowników i 3,37 mln odsłon, Wyborcza.biz (Grupa Gazeta.pl) z 817,2 tys. użytkowników i 1,9 mln odsłon oraz Pb.pl z 475,8 tys. użytkowników i 3,52 mln.
W zestawieniu zdecydowaliśmy się nie uwzględniać serwisu „Rzeczpospolitej” Rp.pl, ponieważ w przeciwieństwie do pozostałych witryn są w nim rozbudowane działy dotyczące polityki, kultury i sportu. Statystyki tej witryny podawaliśmy trzy miesiące temu razem z danymi serwisów innych dzienników ogólnopolskich.
Ranking dotyczy stron z treściami dziennikarskimi, dlatego nie ma w nim porównywarek ani serwisów różnych firm z sektora finansowego.
TOP15 serwisów gospodarczych w czerwcu 2017 r. | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
money.pl | 5 714 068 | 45 535 483 | 0:27:10 | 21,13% |
biznes.onet.pl | 3 754 644 | 34 268 298 | 0:13:11 | 13,88% |
infor.pl | 3 721 115 | 13 442 259 | 0:04:53 | 13,76% |
finanse.wp.pl | 3 440 480 | 21 964 217 | 0:11:12 | 12,72% |
businessinsider.com.pl | 2 678 306 | 9 318 522 | 0:02:22 | 9,90% |
bankier.pl | 2 056 495 | 36 458 973 | 0:19:55 | 7,60% |
gazetaprawna.pl | 1 987 115 | 6 461 579 | 0:03:32 | 7,35% |
next.gazeta.pl | 1 744 877 | 21 503 195 | 0:14:11 | 6,45% |
tvn24bis.pl | 1 619 486 | 6 728 770 | 0:06:04 | 5,99% |
biznes.interia.pl | 1 581 064 | 17 611 747 | 0:16:50 | 5,85% |
forbes.pl | 1 040 814 | 3 369 867 | 0:02:44 | 3,85% |
innpoland.pl | 1 031 295 | 4 448 292 | 0:01:39 | 3,81% |
wyborcza.biz | 817 209 | 1 903 401 | 0:01:31 | 3,02% |
pb.pl | 475 783 | 3 516 260 | 0:21:24 | 1,76% |
pit.pl | 440 877 | 771 851 | 0:01:26 | 1,63% |
Tylko na komputerach Money.pl miało 4,1 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 31,21 mln odsłon, a każdy korzystał ze strony średnio przez 34:04 minuty.
Po ponad 20 mln odsłon zanotowały jeszcze Bankier.pl (24,52 mln) i Biznes.onet.pl (21,15 mln), a po ponad 30 minut przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika - Pb.pl (32:21 minuty).
TOP15 serwisów gospodarczych w czerwcu 2017 r. na komputerach | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
money.pl | 4 101 790 | 31 207 796 | 0:34:04 | 15,16% |
biznes.onet.pl | 2 683 005 | 21 149 974 | 0:12:21 | 9,92% |
infor.pl | 2 511 953 | 8 841 271 | 0:05:09 | 9,29% |
finanse.wp.pl | 2 479 131 | 12 631 397 | 0:10:08 | 9,17% |
businessinsider.com.pl | 1 787 373 | 5 345 478 | 0:01:57 | 6,61% |
bankier.pl | 1 301 821 | 24 518 750 | 0:20:45 | 4,81% |
gazetaprawna.pl | 1 279 837 | 4 098 438 | 0:03:39 | 4,73% |
biznes.interia.pl | 1 082 581 | 11 842 278 | 0:17:32 | 4,00% |
next.gazeta.pl | 1 005 540 | 13 792 361 | 0:16:28 | 3,72% |
forbes.pl | 735 024 | 1 978 544 | 0:02:17 | 2,72% |
tvn24bis.pl | 732 684 | 2 974 509 | 0:08:48 | 2,71% |
wyborcza.biz | 525 670 | 1 277 643 | 0:01:33 | 1,94% |
innpoland.pl | 455 236 | 1 459 718 | 0:02:41 | 1,68% |
pit.pl | 304 449 | 596 026 | 0:01:39 | 1,13% |
pb.pl | 279 636 | 2 437 493 | 0:32:21 | 1,03% |
Na smartfonach i tabletach Money.pl wyprzedziło Biznes.onet.pl o prawie milion użytkowników (2,72 mln wobec 1,77 mln), natomiast miało mniejszą przewagę niż na desktopie w liczbie odsłon (14,33 mln wobec 13,12 mln).
Z Bankier.pl przeciętny użytkownik korzystał przez 14 minut i 31 sekund.
TOP15 serwisów gospodarczych w czerwcu 2017 r. na smartfonach i tabletach | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
money.pl | 2 720 992 | 14 327 687 | 0:05:41 | 10,06% |
biznes.onet.pl | 1 775 821 | 13 118 324 | 0:09:14 | 6,57% |
finanse.wp.pl | 1 646 087 | 9 332 820 | 0:08:10 | 6,09% |
infor.pl | 1 553 328 | 4 600 987 | 0:03:21 | 5,74% |
businessinsider.com.pl | 1 238 621 | 3 973 045 | 0:02:18 | 4,58% |
next.gazeta.pl | 1 035 046 | 3 754 261 | 0:03:16 | 3,74% |
biznes.interia.pl | 1 012 801 | 7 710 834 | 0:08:06 | 2,89% |
bankier.pl | 959 471 | 11 940 222 | 0:14:31 | 3,55% |
gazetaprawna.pl | 843 058 | 2 363 140 | 0:02:47 | 3,12% |
forbes.pl | 780 773 | 5 769 469 | 0:09:46 | 1,39% |
innpoland.pl | 620 420 | 2 988 574 | 0:00:46 | 2,29% |
wyborcza.biz | 377 670 | 625 758 | 0:01:07 | 1,40% |
tvn24bis.pl | 376 652 | 1 391 323 | 0:03:07 | 3,83% |
pit.pl | 203 531 | 1 078 768 | 0:05:36 | 0,53% |
pb.pl | 142 160 | 175 826 | 0:00:57 | 0,75% |
Zasięg Money.pl zmalał w skali roku o 2,72 proc. (podawanie zmiany liczby użytkowników jest mało miarodajnie, ponieważ w ciągu roku znacząco wzrosła ogólna liczba polskich internautów). Liczba odsłon strony spadła o 17,91 mln (czyli 28,2 proc.), a średni czas korzystania - o 63 sekundy (czyli 3,7 proc.).
Biznes.onet.pl zanotował spadki o 6,22 proc. zasięgu, 1,92 mln odsłon (5,3 proc. w dół) i 70 sekund średniego czasu korzystania (8,1 proc. w dół). Za to Infor.pl zyskała 4,48 proc. zasięgu i 783,2 tys. odsłon (6,2 proc. w górę), przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 21 sekund (czyli 6,7 proc.).
Duże wzrosty osiągnęły Business Insider Polska i Next.gazeta.pl. Pierwszy serwis zyskał 48,4 proc. zasięgu, 2,17 mln odsłon (30,4 proc. w górę) i 19 sekundy średniego czasu korzystania (15,4 proc. w górę), w drugi - 51 proc. zasięgu, 14,55 mln odsłon (to wzrost aż o 209,5 proc.) i 3:26 minuty przeciętnego czasu korzystania (31,9 proc. w górę).
Bardzo dużo zyskał również INNpoland.pl (Grupa naTemat) - 1,5 pkt proc. zasięgu (64,9 proc. w górę) i 2,05 mln odsłon (85,8 proc. w górę), przy spadku średniego czasy korzystania przez użytkownika o 5:15 minuty (czyli 76,1 proc.).
Za to duże spadki zanotowały TVN24BiS.pl - o 23,4 proc. zasięgu i 2,97 mln odsłon (30,7 proc. w dół), Forbes.pl - o 45,3 proc. zasięgu i 3,91 mln odsłon (53,7 proc. w dół), Wyborcza.biz - o 51,4 proc. zasięgu i 6,24 mln odsłon (76,6 proc. w dół), Pb.pl - o 34,3 proc. zasięgu i 2,54 mln odsłon (41,9 proc. w dół) oraz Pit.pl - o 21,6 proc. zasięgu i 255,4 tys. odsłon (24,9 proc. w dół).
Dołącz do dyskusji: Money.pl na czele serwisów gospodarczych, mocno w górę Next.gazeta.pl i Business Insider Polska, w dół TVN24BiS.pl, Forbes.pl i Wyborcza.biz (TOP15)