SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mocny apel sekretarza generalnego ONZ do świata mediów i reklamy. "Zaprzestańcie"

António Guterres, sekretarz generalny ONZ zażądał od agencji reklamowych i public relations zakończenia współpracy z koncernami paliwowymi. Od mediów i firm technologicznych chce z kolei zaprzestania emisji reklam sektora paliw kopalnych. Motywacją jego apelu są postępujące zmiany klimatyczne.

António Guterres, fotl. YouTube/Guardian António Guterres, fotl. YouTube/Guardian

W ocenie António Guterresa, światowy przemysł paliw kopalnych powinien zostać objęty zakazem reklamy, aby pomóc uratować świat przed zmianami klimatycznymi.

Sekretarz generalny ONZ nazwał korporacje węglowe, naftowe i gazowe „ojcami chrzestnymi chaosu klimatycznego”, którzy przez dziesięciolecia zniekształcali prawdę i oszukiwali opinię publiczną na temat przyczyn zmian klimatu i wpływu na ten proces człowieka i paliw kopalnych.

Podobnie jak reklama wyrobów tytoniowych została zakazana ze względu na zagrożenie dla zdrowia, to samo powinno teraz dotyczyć paliw kopalnych – uważa sekretarz generalny ONZ. 

Zobacz: „The Guardian” rezygnuje z zamieszczania reklam firm paliwowych. Chce walczyć ze zmianami klimatu

„Musimy bezpośrednio skonfrontować się z tymi w przemyśle paliw kopalnych, którzy przez dziesięciolecia wykazywali się nieustępliwą gorliwością w utrudnianiu postępu” – powiedział w ubiegłym tygodniu António Guterres.

Dodał, że przemysł naftowy, gazowy i węglowy latami „bezwstydnie” uprawia greenwashing, używając do tego lobbingu, nacisków prawnych i masowych kampanii reklamowych.

„Wzywam każdy kraj do zakazania reklam firm zajmujących się paliwami kopalnymi. Wzywam też media informacyjne i firmy technologiczne do zaprzestania reklamowania paliw kopalnych” - powiedział  w Nowym Jorku Guterres. 

Zobacz: Ponad 450 naukowców wzywa agencje PR i reklamowe, żeby przestały obsługiwać firmy z branży paliw kopalnych

Marketerzy w odwrocie od Big Oil?

Co ciekawe, apel polityka może popaść, przynajmniej w branży reklamy, na podatny grunt – kilka tygodni temu bowiem grupa Clear Creatives, zrzeszająca tysiąc agencji reklamowych, podpisała wspólną deklarację odrzucenia potencjalnych propozycji pracy dla największych firm z branży paliw kopalnych, tzw. Big Oil.

„The Guardian” już po apelu sekretarza generalnego ONZ zwrócił się z prośbą o odniesienie się do apelu Guterresa do 11 firm medialnych i technologicznych, które emitują u siebie reklamy paliw kopalnych. Większość z nich nie odpowiedziała na pytania, a tylko dwie zdecydowały się na komentarz. Guardian odnotowuje, że tylko w USA najwięksi wydawcy - „Washington Post”, Reuters, Politico czy Axios, a także stacje telewizyjne, jak MSNBC i CNN, nadal pokazują reklamy firm paliwowych. 

Dołącz do dyskusji: Mocny apel sekretarza generalnego ONZ do świata mediów i reklamy. "Zaprzestańcie"

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Olo
On i jemu podobni dygnitarze całe życie wozili się w limuzynach i wylatali mnóstwo godzin w samolotach, spalając ilości paliwa i emitując Co2 , których przeciętny człowiek nigdy nie wyemituje za swojego życia. Więc teraz dołączył do łże-autorytetów którzy zwykłym ludziom chcą narzucać jak ci mają żyć. Cała ta histeria klimatyczna skończy się tak samo jak histeria covidowa , mam tylko nadzieję że tym razem polecą głowy tych dygnitarzy
2 0
odpowiedź