Mobilna reklama najskuteczniejsza wśród młodych ludzi
Coraz większa liczba użytkowników telefonów komórkowych korzysta z urządzeń pozwalających na oglądanie zdjęć i materiałów wideo.
Z badania przeprowadzonego przez firmę BIGresearch wynika, że spośród 90 procent dorosłych respondentów korzystających przynajmniej sporadycznie z komórek, coraz więcej osób korzysta z aparatów wyposażonych w możliwość oglądania zdjęć i wideo - informuje serwis Media Life.
W grudniu ubiegłego roku liczba takich osób zwiększyła się o 17 procent w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.
Jednak marketerzy wcale nie mają gwarancji, że dotrą do tych użytkowników z reklamami. Tylko 7 procent respondentów stwierdziło, że możliwe jest, aby reklama wideo obejrzana na ekranie komórki skłoniła ich do zakupu urządzenia elektronicznego. Dużo większy wpływ - na 43 procent badanych - mają tutaj informacje zasłyszane od rodziny czy znajomych.
Jednocześnie badanie BIGresearch pokazało, że reklamodawcy chcący dotrzeć do odbiorców w wieku od 18 do 24 lat, mają na to szansę poprzez mobilne wiadomości tekstowe. 16 procent badanych z tej grupy stwierdziło, że komórkowe media mają na nich wpływ, w porównaniu z zaledwie 6 procentami wśród ogółu dorosłych badanych.
Co więcej, ponad połowa respondentów w wieku od 18 do 24 lat komunikuje się przez telefon komórkowy z innymi użytkownikami na temat usług, produktów lub marek, podczas gdy wśród wszystkich dorosłych badanych wskaźnik ten wyniósł 30 procent.
źródło: Media Life
Dołącz do dyskusji: Mobilna reklama najskuteczniejsza wśród młodych ludzi