Wpływy Mindshare Polska 5,9 proc. w górę. 1,6 mln zł zysku i 18 pracowników więcej
Dom mediowy Mindshare Polska (należący do koncernu WPP) w ub.r. zanotował wzrost przychodów sprzedażowych o 5,9 proc. do 526,54 mln zł oraz zysku netto z 250,5 tys. zł do 1,63 mln zł.
Przychody Mindshare Polska z usług mediowych poszły w górę z 494,61 mln zł w 2018 roku do 517,95 mln zł w ub.r., a z prowizji - z 17,61 do 21,79 mln zł. Natomiast ujemne wpływy pozostałe zmalały z 14,98 do 13,2 mln zł.
W sprawozdaniu złożonym w KRS firma stwierdziła, że w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów „dzięki pozyskaniu w roku 2018 klienta Mondelez i rozszerzaniu współpracy z dotychczasowymi klientami w oparciu o nowe innowacyjne produkty”.
Podkreśliła, że w ub.r. uruchomiła dział Shop+ oferujący rozwiązania z zakresu e-commerce oraz wdrożyła kilka projektów startupowych w ramach oferty [m]spark. Ponadto rozwijała swoje usługi.
- Należy do nich live commerce influencer umożliwiający sprzedaż w czasie rzeczywistym w trakcie oglądania materiału video stworzonego przez vlogerów oraz data driven creatives pozwalający na dostosowanie kreacji do sposobu konsumpcji materiałów video na platformach największych graczy internetowych tj. Google i Facebook. Ponadto efektywność zakupu programatycznego została znacznie polepszona dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Mindshare kontynuował również strategiczne partnerstwa z Google i Facebook, w ramach którego nie tylko rozwijał kompetencje digitalowe pracowników, ale także zyskał preferencyjny dostęp do nowości rynkowych. W ramach rozwijania oferty e-commerce do kluczowych partnerów w 2019 roku dołączyło Allegro - wyliczono w sprawozdaniu.
Przychody krajowe Mindshare Polska wzrosły rok do roku z 459,07 do 499,65 mln zł, a te z zagranicy zmalały z 38,18 do 26,88 mln zł. Przychody domu mediowego od innych firm z koncernu WPP wyniosły w ub.r. 55,1 mln zł, z czego 4,37 mln zł od GroupM, a 452 tys. zł od niemieckiego Mindshare.
Koszty 5 proc. w górę, 18 pracowników więcej
Wydatki operacyjne Mindshare Polska w ub.r. wyniosły 522,88 mln zł, po wzroście o 5,4 proc. z 496,24 mln zł w 2018 roku. Koszty usług obcych (czyli głównie zakupu powierzchni reklamowych w mediach) poszły w górę z 479,52 do 502,71 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 11,81 do 14,5 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 2,59 do 3,29 mln zł. W ub.r. w firmie było średnio 116 pracowników etatowych, 18 więcej niż w 2018 roku.
Koszty amortyzacji zmalały z 484,2 do 479,3 tys. zł, pozostałe koszty rodzajowe - z 1,3 do 1,29 mln zł, natomiast wydatki na zużycie materiałów i energii zwiększyły się z 372,9 do 444,3 tys. zł, a na podatki i opłaty - ze 157,2 do 173,1 tys. zł.
Mocno poprawiły się wyniki rentowności firmy: zysk sprzedażowy poszedł w górę z 1 do 3,65 mln zł, zysk operacyjny - z 1,54 do 3,49 mln zł, zysk brutto - z 299,9 tys. zł do 2,52 mln zł, a zysk netto - z 250,5 tys. zł do 1,63 mln zł.
Zeszłoroczny zysk netto domu mediowego w całości ma zostać przeznaczony na dywidendę.
Mindshare liczy na utrzymanie zeszłorocznych wpływów
W sprawozdaniu Mindshare Polska zaznaczono, że wskutek epidemii koronawirusa w kwietniu br. wydatki reklamowe były o 25 proc. niższe niż rok wcześniej. - Na początku czerwca po odmrożeniu gospodarki poprawiły się nastroje konsumentów i reklamodawców, co przełożyło się na zwiększenie zamówień reklamowych na kolejne kwartały. Pomimo tego Spółka spodziewa się spadku rynku reklamowego - zaznaczono.
Zarząd firmy liczy, że uda się jej jednak utrzymać poziom zeszłorocznych przychodów. - Przyszłoroczny budżet zakłada: utrzymanie przychodów netto w ślad za współpracą rozpoczętą w 2019 roku z klientami Zalando, Red Bull, Spinmaster oraz poszerzeniem współpracy z innymi klientami o nowe produkty dostosowane do bieżącej sytuacji rynkowej, poprawę zysku brutto spółki dzięki programowi redukcji kosztów - wyliczono.
- Pomimo planu oszczędnościowego spółka przewiduje nadal inwestycje w proces automatyzacji, nowe systemy informatyczne oraz ofertę D&A oraz e-commerce - zaznaczono.
Czytaj także: wygraj nagrody po 10 tys. dolarów
Dołącz do dyskusji: Wpływy Mindshare Polska 5,9 proc. w górę. 1,6 mln zł zysku i 18 pracowników więcej