Microsoft staje do walki o automatyczne sklepy bez kasjerów
Koncern Microsoft chce wejść w rynek technologii na potrzeby automatycznych, bezobsługowych sklepów. W ten sposób rzuca wyzwanie gigantowi e-commerce, Amazonowi.
Microsoft pracuje w tajemnicy nad technologią, pozwalającą na sprawdzanie koszyków klientów w sklepach - podaje nieoficjalnie Reuters.
Amerykański koncern IT podobno pokazuje już rozwiązanie wybranym detalistom, a nawet prowadzi rozmowy z Walmartem na temat potencjalnych wdrożeń. Cel jest jeden - wsparcie tradycyjnych detalistów w związku z uruchomieniem sklepów Amazon Go. Pierwszy otwarto już w Seattle, kolejne mają pojawić się w Chicago i San Francisco.
Koncept Amazon Go opiera się na w pełni zdigitalizowanej obsłudze klienta. Po wejściu do sklepu, należy uruchomić aplikację mobilną Amazona, która generuje kod QR, za pomocą którego otwierana jest bramka do wejścia na teren sklepu. Klient wybiera produkty, a należność za niej automatycznie ściągana jest z konta.
Dołącz do dyskusji: Microsoft staje do walki o automatyczne sklepy bez kasjerów