SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Michael Bloomberg angażuje do swojej kampanii mikroinfluencerów

Miliarder i potentat mediowy Michael Bloomberg, walczący o nominację w wyścigu prezydenckim z ramienia Demokratów, do swojej kampanii zatrudnia mikroinfluencerów.

O nowym sposobie Bloomberga na zdobycie poparcia Amerykanów przed jesiennymi wyborami w USA pisze "The Wall Street Journal". Według pisma, sztab Bloomberg płaci ponad 500 popularnym w internecie mieszkańcom Kalifornii 2,5 tys. dolarów miesięcznie za to, by w swoich wpisach w social media promowali kandydaturę miliardera na prezydenta USA z ramienia Partii Demokratycznej. Obecnie miliarder zabiega o nominację, w której kluczową rolę odgrywają partyjne prawybory. Kolejne już 3 marca właśnie w Kalifornii.

Zatrudnieni mikroinfluencerzy mają codziennie publikować pochlebne wobec Bloomberga wpisy i namawiać znajomych do głosowania na niego SMS-ach. Jak podaje "The Wall Street Journal", sztab nie uzgadnia treści wpisów z internautami, nie są one też oznaczane jako reklamowe.

Kilka tygodni temu amerykańskie media podawały, że Bloomberg opłaca twórców na Instagramie, którzy swoimi postami wspierają jego kandydaturę.

Michael Bloomberg chce być prezydentem USA

Michael Bloomberg swoją kampanię polityczną finansuje z własnego majątku. Amerykańskie media policzyły, że tylko na reklamy w telewizji kilka miesięcy przeznaczył 37 milionów dolarów. Wykupił spot reklamowy w czasie tegorocznego Super Bowl, czyli najdroższym bloku w telewizji w roku.

Bloomberg w czasie styczniowej procedury impeachmentu wobec urzędującego prezydenta wykupił w kilkunastu stanach USA spoty popierające odwołanie Trumpa z Waszyngtonu.

W należących do Bloomberga mediach ograniczono publikację materiałów i komentarzy na temat kampanii tego kandydata ani też jego konkurentów wśród Demokratów.

Bloomberg w  latach 2002-2013 był burmistrzem Nowego Jorku. Jego majątek szacowany jest na 60 miliardów dolarów. W tym tygodniu ogłosił, że jeśli zostanie prezydentem USA, sprzeda swój medialny biznes.

Wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych odbędą się w listopadzie tego roku.

Dołącz do dyskusji: Michael Bloomberg angażuje do swojej kampanii mikroinfluencerów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl