SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Metro” i „Super Express” dużo więcej z reklam, „Gazeta Wyborcza” w dół (TOP10)

W kwietniu br. cennikowe wpływy reklamowe gazet były o 2,9 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wśród czołowych tytułów ogólnopolskich duże wzrosty zanotowały „Metro” i „Super Express”, a największe spadki - „Gazeta Wyborcza”, „Polska” i „Dziennik Gazeta Prawna”.

Cennikowe przychody reklamowe dzienników (bez rabatów i autopromocji) w kwietniu br. wyniosły 145,78 mln zł. To o 4,3 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 2,9 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Tym samym przychody zmalały zdecydowanie mniej niż w I kwartale br., kiedy ich spadek wyniósł 11,9 proc. (zobacz szczegóły).

Zdecydowanie najwięcej na reklamach zarabia „Gazeta Wyborcza” (Agora) - jej przychody są prawie dwa razy wyższe niż drugiej w zestawieniu „Polski” (Grupa Polskapresse). W kwietniu br. wpływy reklamowe „GW” wyniosły 39,1 mln zł, o 4,1 mln zł mniej niż rok wcześniej (9,5 proc. w dół).

>>> „Gazeta Wyborcza” pierwszy raz zarobiła więcej ze sprzedaży niż z reklam. „To zdrowsze i bezpieczniejsze”

„Polska” zarobiła o 1,6 mln zł mniej niż w kwietniu ub.r. (spadek o 7,2 proc.), „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - o 655 tys. zł (4 proc. w dół), „Dziennik Gazeta Prawna” - o 505 tys. zł (6,7 proc. w dół), a „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 95 tys. zł (3,6 proc. w dół).

Największy procentowy spadek zanotowała regionalna „Gazeta Pomorska” (Grupa Polskapresse), której wpływy reklamowe zmalały w skali roku o 440 tys. zł, czyli 16,8 proc.

>>> „Fakt” liderem sprzedaży, zyskały „Parkiet” i „Przegląd Sportowy”, „Gazeta Wyborcza” już tylko 170 tys. egz.

Za to bezpłatne „Metro” (Agora) zarobiło z reklam o 2,7 mln zł więcej niż rok wcześniej (co oznacza wzrost aż o 38,7 proc.), natomiast „Super Express” (Murator) - o 2,4 mln zł (25,2 proc. w górę). Z kolei przychody reklamowe „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communications) zwiększyły się o 368 tys. zł (3,7 proc. w górę), a regionalnego „Echa Dnia” (Grupa Polskapresse) - o 499 tys. zł (30,2 proc. w górę).

>>> Tylko „Dziennik Wschodni” na plusie w I kwartale, „Dziennik Zachodni” liderem sprzedaży

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

IV.2013

IV.2014

GAZETA WYBORCZA

43 224 181 zł

39 115 526 zł

POLSKA

22 174 259 zł

20 566 725 zł

FAKT

16 274 435 zł

15 619 899 zł

SUPER EXPRESS

9 367 764 zł

11 731 061 zł

RZECZPOSPOLITA

9 879 721 zł

10 247 969 zł

METRO

7 082 597 zł

9 826 307 zł

DZIENNIK GAZETA PRAWNA

7 485 409 zł

6 980 864 zł

PULS BIZNESU

2 649 740 zł

2 555 102 zł

GAZETA POMORSKA

2 621 622 zł

2 181 194 zł

ECHO DNIA

1 654 561 zł

2 153 591 zł

monitorowane tytuły razem

150 106 951 zł

145 780 842 zł

Dołącz do dyskusji: „Metro” i „Super Express” dużo więcej z reklam, „Gazeta Wyborcza” w dół (TOP10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pan_Szechterołap
Wyborcza w dół? Naprawdę jeszcze dużo za wysoko! Czekamy na stuknięcie w dno. Powitamy tę chwilę z taką samą radością jak witaliśmy pierwszy numer Gazety Wyborczej ze znaczkiem "S". Wtedy byliśmy naiwni. Dzisiaj nie mamy złudzeń.
0 0
odpowiedź