Meta znosi zakaz reklamy masek ochronnych
Meta (Facebook) poinformowała, że znosi zakaz reklamy maseczek ochronnych, który wprowadzono niedługo po wybuchu pandemii Covid-19, wiosną 2020 roku. Dotyczy to Facebooka i Instagrama.
"Podążając za zmieniającymi się wytycznymi rządów i organów ds. zdrowia zalecających stosowanie maseczek ochronnych wyższej jakości, znosimy tymczasowy zakaz reklamowania masek medycznych. Reklamodawcy posiadający konta o dobrej reputacji i posiadający co najmniej czteromiesięczną historię reklamową u nas będą mogli promować te produkty w reklamach na naszych platformach" - poinformowała Meta w wydanym komunikacie. - "Jeśli zobaczymy, że ludzie próbują obejść nasze zasady, w razie potrzeby możemy wprowadzić dodatkowe ograniczenia."
To samo dotyczy reklam środków do dezynfekcji rąk i chusteczek do dezynfekcji powierzchni. Do tych dwóch dodatkowych grup produktów stosowane będą te same ograniczenia dotyczące reklamodawców, co w przypadku masek ochronnych, co oznacza, że reklamodawcy muszą mieć dobrą opinię, aby reklamować maski niemedyczne, a ich historia reklamowa trwa co najmniej cztery miesiące.
Odkąd Światowa Organizacja Zdrowia ogłosiła COVID-19 globalną pandemią, rządy i władze na całym świecie rozwinęły swoje wytyczne dotyczące konieczności noszenia masek. Facebook w marcu 2020 roku tymczasowo zablokował reklamy i oferty handlowe masek ochronnych w swoich aplikacjach, aby chronić użytkowników przed oszustwami, wprowadzającymi w błąd teoriami, niedoborami zaopatrzenia medycznego, zawyżonymi cenami i gromadzeniem zapasów.
Reklama masek medycznych wciąż zabroniona
Teraz, wraz z rosnącą liczbą zakażeń wariantem Omikron na całym świecie wiele organów ds. zdrowia zaleca noszenie masek ochronnych, m.in. w transporcie publicznym, sklepach itd., Meta znosząc zakaz ich reklamy chce umożliwić ludziom promowanie i handel maseczkami niemedycznymi, w tym domowymi lub ręcznie robionymi, w organicznych postach, reklamach itp. na Facebooku i Instagramie. - Utrzymamy tymczasowy zakaz sprzedaży masek medycznych, takich jak maski chirurgiczne lub N95, aby uniemożliwić ludziom wykorzystywanie pandemii dla zysku finansowego" - informuje Meta.
Użytkownicy platform będą teraz mogli promować maski, które nie są przeznaczone do celów medycznych, pod warunkiem, że nie są one wprowadzane do obrotu z zastosowaniem oświadczeń medycznych, zdrowotnych lub profilaktycznych. Typowe przykłady masek niemedycznych obejmują maski wykonane ręcznie, maski wielokrotnego użytku lub maski wykonane z materiałów domowych (np. bawełna, tkanina, dżins itp.) lub przetworzonych niekonwencjonalnych materiałów (np. neopren, kombinezony, spodenki na deskę itp.).
Ograniczenia reklamodawców dotyczące masek niemedycznych
Reklamodawcy muszą obecnie mieć dobrą opinię, aby reklamować maski niemedyczne i co najmniej czteromiesięczną historię reklamową.
W krajach, w których w okresie tymczasowego zakazu zaobserwowano wysoki odsetek reklam naruszających zasady, promujących artykuły medyczne, reklamodawcy będą mogli kierować reklamy maseczek tylko do osób w kraju, w którym znajduje się ich konto reklamowe.
Dołącz do dyskusji: Meta znosi zakaz reklamy masek ochronnych