„Men’s Health” na czele sprzedaży pism męskich, „Esquire” z największym spadkiem
W I kwartale 2016 roku liderem sprzedaży wśród pism dla mężczyzn był „Men’s Health”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił dwumiesięcznik „Esquire”.
Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w I kwartale 2016 roku wyniosła 49 523 egz. Względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 8,88 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę, wynoszącą 18,42 proc. W efekcie dało mu to średni wynik sprzedażowy na poziomie 29 795 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „Logo” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 6,39 proc. do 25 131 egz.
Oczko niżej znalazło się „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 20,30 proc. do 20 944 egz.
Na ostatnim miejscu znalazł się dwumiesięcznik „Esquire” (Marquard Media Polska), który wydawany jest od 27 lutego ub.r. Sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 9 241 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 21,69 proc.
Z kolei średni wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w I kwartale br. stopniał o 5,61 proc. do poziomu 26 495 egz.
Wirtualnemedia.pl |
I kwartał |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Men's Health Edycja Polska |
95 347 |
49 523 |
49 523 |
98 130 |
54 350 |
54 350 |
-8,88% |
Playboy |
66 652 |
29 795 |
29 795 |
70 000 |
36 522 |
36 522 |
-18,42% |
Logo |
57 667 |
26 882 |
25 131 |
62 567 |
28 835 |
26 846 |
-6,39% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
48 986 |
20 944 |
20 944 |
60 000 |
26 627 |
26 280 |
-20,30% |
Esquire |
29 999 |
9 241 |
9 241 |
70 000 |
17 201 |
11 801 |
-21,69% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Forbes. Profit |
51 661 |
26 912 |
26 495 |
51 612 |
30 547 |
28 071 |
-5,61% |
W marcu 2016 roku liderem wśród pism męskich też był „Men’s Health”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 14,33 proc. do 48 053 egz.
Drugi był „Playboy” (27 497 egz.; spadek o 22,05 proc. - największy w zestawieniu), a na podium znalazło się jeszcze „Logo” (24 176 egz.; w dół o 8,38 proc.).
Wirtualnemedia.pl |
marzec |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Men's Health Edycja Polska |
95 260 |
48 053 |
48 053 |
98 000 |
56 094 |
56 094 |
-14,33% |
Playboy |
65 977 |
27 497 |
27 497 |
70 000 |
35 275 |
35 275 |
-22,05% |
Logo |
59 000 |
25 621 |
24 176 |
58 000 |
28 354 |
26 388 |
-8,38% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
47 991 |
21 955 |
21 955 |
60 000 |
25 980 |
24 980 |
-12,11% |
Esquire |
- |
- |
- |
70 000 |
17 201 |
11 801 |
- |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Forbes. Profit |
69 998 |
31 121 |
30 919 |
70 369 |
35 793 |
33 495 |
-7,69% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” na czele sprzedaży pism męskich, „Esquire” z największym spadkiem