„Men’s Health” liderem sprzedaży wśród pism męskich, „Logo” wyprzedziło „CKM”
Wszystkie tytuły w segmencie pism dla mężczyzn w sierpniu br. zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „CKM”. Liderem zestawienia pozostał „Men’s Health”.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w sierpniu 2016 roku wyniosła 49 168 egz. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej była niższa o 1,91 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę wynoszącą 14,74 proc. W efekcie dało mu to wynik sprzedażowy na poziomie 30 304 egz.
Na podium uplasowało się jeszcze „Logo” (Agora), które awansowało z miejsca czwartego. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie jednak zmniejszyła się o 16,81 proc. do 20 417 egz.
Na kolejną pozycję spadł z kolei miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 29,48 proc. do 19 544 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu miesięczników męskich.
Sprzedaż ogółem lipcowo-sierpniowego numeru dwumiesięcznika „Esquire” (Marquard Media Polska) wyniosła 10 761 egz., po spadku względem drugiego numeru o 16,18 proc. Magazyn ten wydawany jest od 27 lutego ub.r.
Dodajmy, że wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w sierpniu br. poszedł w dół o 33,46 proc. do poziomu 19 846 egz.
Wirtualnemedia.pl |
sierpień |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Men's Health Edycja Polska |
90 000 |
49 168 |
49 168 |
98 500 |
50 124 |
50 124 |
-1,91% |
Playboy |
57 973 |
30 304 |
30 304 |
70 000 |
35 543 |
35 543 |
-14,74% |
Logo |
55 000 |
21 833 |
20 417 |
58 000 |
29 025 |
24 543 |
-16,81% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
41 984 |
19 544 |
19 544 |
55 000 |
28 367 |
27 715 |
-29,48% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Esquire MAN AT HIS BEST |
21 000 |
10 761 |
10 761 |
40 001 |
18 305 |
12 838 |
-16,18% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Forbes. Profit |
36 498 |
20 098 |
19 846 |
50 999 |
29 979 |
29 827 |
-33,46% |
W porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród miesięczników męskich pochwalić się mógł „Men’s Health” - było to 17,92 proc.
Największy spadek, wynoszący 11,67 proc., odnotowało również i tutaj „CKM”.
Z kolei wynik miesięcznika „Forbes” zwiększył się tutaj o 10,84 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
sierpień |
lipiec |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Men's Health Edycja Polska |
90 000 |
49 168 |
49 168 |
90 500 |
41 696 |
41 696 |
17,92% |
Playboy |
57 973 |
30 304 |
30 304 |
57 987 |
26 873 |
26 873 |
12,77% |
Logo |
55 000 |
21 833 |
20 417 |
54 000 |
26 083 |
24 693 |
-17,32% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
41 984 |
19 544 |
19 544 |
41 897 |
22 126 |
22 126 |
-11,67% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Esquire MAN AT HIS BEST |
21 000 |
10 761 |
10 761 |
- |
- |
- |
- |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Forbes. Profit |
36 498 |
20 098 |
19 846 |
37 999 |
22 461 |
22 258 |
-10,84% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” liderem sprzedaży wśród pism męskich, „Logo” wyprzedziło „CKM”