SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Media informacyjne w USA: krajowe i lokalne stacje tv w górę, prasa i nadawcy kablowi w dół

W ub.r. W Stanach Zjednoczonych najważniejsze media newsowe radziły sobie ze zmiennym powodzeniem. Wzrost liczby odbiorców zanotowały ogólnokrajowe i lokalne stacje telewizyjne oraz wydawcy serwisów internetowych, na minusie są prasa oraz segment nadawców kablowych.

Według raportu firmy analitycznej Pew Research Center w ub.r. krajowi nadawcy newsowi (ABC, CBS i NBC) zanotowali wzrost liczby widzów średnio o 5 proc. Liderem jest NBC z 6-procentowym wzrostem widowni, na drugim miejscu znalazła się stacja ABC (5 proc.), na trzecim zaś CBS (4 proc.). Łącznie liczba widzów programów informacyjnych w tych stacjach osiągnęła pułap 24 mln. Pod względem finansowym poprawę sytuacji odnotowały ABC i CBS, natomiast NBC wykazała straty.

Większą widownią w ub. r. na poziomie 3 proc. w porównaniu z rokiem 2013 mogą pochwalić się także lokalne telewizje newsowe w USA. Przychody tych nadawców wzrosły o 7 proc., z czego przychody związane z reklamą osiągnęły kwotę 20 mld dol.

Z raportu wynika, że dobrą sytuację na rynku medialnym w USA mają internetowe serwisy dostarczające informacje. Ich liczba z roku na rok rośnie, a wśród liderów na pierwszym miejscu jest obecnie Yahoo - ABC News z liczbą ponad 127 mln użytkowników. Na kolejnych pozycjach znalazły się CNN Network ze 101,5 mln odwiedzających oraz NBC News Digital notująca liczbę użytkowników na poziomie 101,1 mln. Przy okazji dane wskazują, że obecnie spośród 50 największych internetowych platform newsowych w USA 39 notuje większy ruch z urządzeń mobilnych niż z komputerów stacjonarnych.

Segment nadawców kablowych w ub.r. wykazywał tendencję spadkową jeśli chodzi o liczbę widzów zainteresowanych newsami. Widownia tego typu programów w sumie spadła o 8 proc. w porównaniu z rokiem 2013. Najwięcej odbiorców (o 14 proc.) straciła MSNBC. W wypadku stacji Fox strata wyniosła 2 proc., a CNN mogła pochwalić się 1-proc. wzrostem widowni. Pomimo słabszych wyników oglądalności przychody stacji newsowych na platformach kablowych zwiększyły się o 4 proc. rok do roku, głównie dzięki dochodom reklamowym.

Według danych dostarczonych przez Pew Research Center w ub.r. o 3 proc. zmniejszyła się także liczba czytelników gazet w USA. Obecnie na przychody amerykańskich gazet składają się w 57 proc. reklamy, w 36 proc. sprzedaż, a 6 proc. należy do innych źródeł przychodu. W wypadku magazynów informacyjnych w ub.r. zanotowano spadek nakładów na poziomie 1 proc.

Dołącz do dyskusji: Media informacyjne w USA: krajowe i lokalne stacje tv w górę, prasa i nadawcy kablowi w dół

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zxc
Noo,dla statystycznego Polaka to jest bardzo wazna informacja.
0 0
odpowiedź
User
Analityk
Pokazuje, że wykorzystywani w Stanach dziennikarze zarabiający mniej niż listonosze i strażacy nie zrobią produktu, za który ktoś będzie chciała płacić. Podobnie jest w Polsce.
0 0
odpowiedź