“MasterChef” pokonał konkurencję i przyniósł 44 mln zł z reklam. Będzie trzecia edycja
Druga edycja reality-show “MasterChef” miała o 650 tys. widzów mniej niż nadawana rok wcześniej pierwsza seria programu. Jednak TVN w czasie emisji formatu był zdecydowanym liderem rynku, a jego wpływy reklamowe wyniosły 44,4 mln zł. W planach jest trzecia edycja.
Średnia oglądalność drugiej edycji pokazywanego w niedziele o 20.00 „MasterChefa” wyniosła 3 mln widzów, co przełożyło się na 18,32 proc. udziału TVN w grupie 4+ i 24,08 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl. Dla porównania, emitowana rok temu pierwsza edycja “MasterChefa” gromadziła więcej widzów, bo 3,65 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 21,41 proc. i 27,58 proc. (więcej na ten temat).
Największą oglądalnością cieszył się finałowy odcinek reality-show, pokazany 1 grudnia br. Śledziło go 3,94 mln widzów, co przełożyło się na 22,69 proc. udziału w grupie 4+ i 28,99 proc. w 16-49.
| Wszyscy 4+ |
| 16-49 |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
01-09-13 | 2 450 555 | 15,74% | 21,73% |
08-09-13 | 2 415 695 | 16,09% | 21,97% |
15-09-13 | 2 896 647 | 17,98% | 22,67% |
22-09-13 | 2 697 774 | 16,65% | 21,49% |
29-09-13 | 2 888 721 | 17,79% | 23,99% |
06-10-13 | 2 965 873 | 17,88% | 23,34% |
13-10-13 | 2 822 073 | 17,40% | 24,06% |
20-10-13 | 2 941 862 | 17,91% | 23,53% |
27-10-13 | 3 136 116 | 19,17% | 25,91% |
03-11-13 | 3 566 570 | 20,61% | 26,17% |
10-11-13 | 3 211 355 | 19,69% | 25,28% |
17-11-13 | 2 848 130 | 17,33% | 22,56% |
24-11-13 | 3 254 615 | 18,57% | 24,16% |
01-12-13 | 3 937 804 | 22,69% | 28,99% |
Średnia | 3 006 471 | 18,32% | 24,08% |
Telewizja TVN w trakcie emisji „MasterChefa” zajmował pierwszą pozycję w rynku telewizyjnym. Druga była TVP1, nadająca wówczas „Sport”, „Pogodę” i “Blondynkę” - jej udział wynosił 17,92 proc. Dalej uplasowały się Polsat („Tylko muzyka”, filmy fabularne; 13,65 proc.) i TVP2 (programy kabaretowe; 10,31 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 drugie miejsce za TVN zajął Polsat z 14,82 proc. udziału, a trzecia była TVP1 (11,73 proc.).
| Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVN - MasterChef | 3 006 471 | 18,32% | 24,08% |
TVP1 | 2 940 599 | 17,92% | 11,73% |
Polsat | 2 240 476 | 13,65% | 14,82% |
TVP2 | 1 691 456 | 10,31% | 8,62% |
Wpływy reklamowe z emisji 13 odcinków „MasterChefa 2” wyniosły 44,4 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów). Pierwsza edycja z reklam przyniosła jedynie 22,4 mln zł
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników programu. Cała seria „MasterChefa” cieszyła się dobrą oglądalnością, a niedzielne 29 proc. widowni na finale jest w dzisiejszych czasach wręcz spektakularnym wynikiem - mówi nam Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN. - Nie podejmujemy jeszcze decyzji co do przyszłej jesieni, ale wobec takich wyników decyzja o kolejnym sezonie wydaje mi się dość oczywista - dodaje.
W programie „MasterChef” brało udział 14 uczestników, którzy przygotowując różne potrawy walczyli o tytuł Mistrza Kuchni, 100 tys. zł i kontrakt na wydanie książki kucharskiej. Zwyciężczynią drugiej edycji została Beata Śniechowska. Gospodynią show była Magda Gessler, a jurorami - Anna Starmach i Michel Moran. Stacja program produkowała samodzielnie.
Finał, Gość specjalny: Kurt Scheler. Jurorzy: Magda Gessler, Anna Starmach, Michel Moran, Uczestnicy: Beata Śniechowska, Diana Volokhova, Maria Ożga, fot.: TVN / Jacek Wrzesiński
Dołącz do dyskusji: “MasterChef” pokonał konkurencję i przyniósł 44 mln zł z reklam. Będzie trzecia edycja