Marketing ma większy wpływ na Azjatów
Komunikacja marketingowa ma o wiele większy wpływ na konsumentów z regionu Azji i Pacyfiku niż z USA czy Europy.
Takie wnioski przynosi nowe narzędzie badawcze firmy ZenithOptimedia o nazwie Touchpoints ROI Tracker. Uwzględniono w nim 300 tysięcy wywiadów z konsumentami z 34 krajów na temat ponad 4 tysięcy marek - informuje serwis Brand Republic.
Okazało się, że kampanie w telewizji i na nośnikach outdoor są o wiele bardziej wpływowe w Azji niż na rynkach zachodnich. Taką sytuację zaobserwowano również w przypadku nowych mediów takich jak internet czy reklama mobilna.
"Komunikacja marek w Azji jest o wiele silniejsza niż w pozostałej części świata" - stwierdził Guy Abrahams z ZenithOptimedia. Zaznaczył też, że marki są ważnym symbolem bogactwa na wielu wschodzących rynkach, w których reklama jest często jedynym sposobem edukacji na temat marek.
Z kolei Matt Donovan z Euro RSCG, porównując Chiny ze Stanami Zjednoczonymi, powiedział: "Na różnych rynkach występują różne czynniki mające wpływ na decyzje zakupowe, ale w Chinach ludzie po prostu nie mają dość mediów i chcą mieć kontakt z markami pod każdą możliwą postacią." Zdaniem Donovana podobna sytuacja ma miejsce na wielu wschodzących rynkach regionu Azji i Pacyfiku.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Marketing ma większy wpływ na Azjatów