SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Marketing Business Case nową kategorią nagród reklamowych Effie. „Marketing w Polsce trzeba wzmacniać”

Od przyszłorocznej edycji konkursu branży reklamowej Effie wprowadzona będzie nowa kategoria Marketing Business Case. Ma nagradzać wewnętrzne działy marketingu w firmach. - Marketing w Polsce trzeba wzmacniać, a zarządom należy zwracać uwagę, jaki mają wpływ na tworzenie brandów - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SAR.

Informacja o nowej kategorii w ramach konkursu Effie została podana podczas niedawnej gali wręczenia tych nagród.
- Granica między marketingiem, a strategicznym i multidyscyplinarnym prowadzeniem biznesu zaciera się coraz bardziej. Inwestycja w ten obszar powinna uwzględniać wszystkie dobrze zintegrowane funkcje. Taki jest wymóg dzisiejszego przyspieszenia i rozwoju w wielu obszarach życia. Stąd wprowadzenie od przyszłorocznej edycji konkursu Effie nowej  kategorii, na razie pod roboczą nazwą Marketing Business Case - mówił podczas uroczystości Adam Pieńkowski, przewodniczący jury tegorocznej edycji Effie i dyrektor generalny McDonald's Polska.

W rozmowie z naszym portalem Pieńkowski precyzuje, że nowa kategoria ma nagradzać działania marketingowe pozbawione aspektów komunikacyjnych - na przykład dużych kampanii w mediach szeroko zasięgowych. O statuetki Marketing Business Case powalczyć mogą podmioty dotychczas pomijane przy Effie - jak małe firmy i startupy.

- Obecnie zmienia się sposób działania firm - to nie tylko działania marketingowe, ale i inne departamenty, funkcje, które stanowią sukcesie kampanii. Obecnie Effie pozwala brać udział w konkursie tylko tym kampaniom, które mają w sobie wątek komunikacyjny, za którym idą konkretne wyniki biznesowe. W nowej kategorii znosimy wymóg działań komunikacyjnych – obecnie firmy dysponują narzędziami pozwalającymi na osiągnięcie sukcesu bez płatnych działań mediowych. Mogą to być kanały dystrybucji, technologie CRM – słowem, działania wielu departamentów realizowane w ramach marketing mixu. Z tą kategorią chcemy dotrzeć m.in.. do stratupów czy małych firm – mówi nam Adam Pieńkowski.

„Marketing w Polsce trzeba wzmacniać”

Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SAR przyznaje w rozmowie z naszym portalem, że w komitecie Effie od co najmniej kilku lat trwa debata na temat nowej kategorii plebiscytu, która nagradzałaby działy marketingu firm.

- Jurorzy mówili czasami „widzimy wyniki biznesowe, ale nie wiemy, czy ich sukces nie jest uzależniony w większym stopniu od działań marketingowych niż komunikacyjnych”. To doświadczenie każe nam się zastanowić nad tym, czy nie uhonorować szczególnie działów marketingu wewnątrz firm. Niebagatelne znaczenie miały również dyskusje prowadzone przy okrągłym stole IAA, gdzie rozmawialiśmy o roli marketingu w budowaniu marek. Doszliśmy do wniosku, że marketing w Polsce trzeba wzmacniać, a zarządom należy zwracać uwagę, jaki mają wpływ na tworzenie brandów - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Tyszkiewicz.

Komitet polskiego Effie złożyć do amerykańskiego oddziału prośbę o utworzenie nowej kategorii, która została zaakceptowana. - Jeśli wszystko się uda, to w przyszłym roku Traci Alford, president&CEO Effie Worldwide wręczy pierwszą statuetkę w kategorii Marketing Business Case – zdradza Paweł Tyszkiewicz.

W tegorocznej edycji Effie przyznano 7 złotych, 31 srebrnych i 16 brązowych nagród - łącznie 54 statuetki. Agencją roku została Saatchi&Saatchi IS, a domem mediowym Mediacom.

Dołącz do dyskusji: Marketing Business Case nową kategorią nagród reklamowych Effie. „Marketing w Polsce trzeba wzmacniać”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl