SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Odwołano szefostwo Agencji Promocji Polskiego Radia i wiceszefa Trójki

Wicedyrektor Programu Trzeciego Polskiego Radia Mariusz Cieślik został decyzją zarządu spółki odwołany ze stanowiska. Stanowiska straciła też dyrekcja Agencji Promocji Polskiego Radia.

Mariusz Cieślik został powołany przez zarząd Polskiego Radia na zastępcę dyrektora radiowej Trójki w lutym 2018 roku. Zastąpił wtedy Wojciecha Surmacza, który został prezesem Polskiej Agencji Prasowej (funkcję pełni do dzisiaj). Cieślik ma zostać w spółce jako jej pracownik.

Odwołano także skład dyrekcji Agencji Promocji Polskiego Radia: jej szefową Jolantę Fudalę (była nią od kwietnia 2017 roku) oraz wicedyrektor Mirosławę Mieszkowską. Nową dyrektorką została Joanna Gepfert, która ma własną agencję public relations. Pracowała w gabinecie politycznym ministra spraw zagranicznych Jacka Czaputowicza, w przeszłości także w gabinetach premier Hanny Suchockiej i Jerzego Buzka. Pełniącą obowiązki zastępcy dyrektora promocji została Justyna Karbowska, kierownik sekcji planowania promocji.

Według komunikatu Polskiego Radia zarząd odwołał Fudalę i Mieszkowską, by "powierzyć im inne zadania istotne dla funkcjonowania spółki" .

Mariusz Cieślik od maja 2015 do grudnia 2017 roku był związany z tygodnikiem „Wprost”. Kierował działem Cywilizacja (za czasów wicenaczelnego Mariusza Staniszewskiego, byłego wiceprezesa Polskiego Radia), a prowadził też satyryczną rubrykę wraz z Robertem Górskim. W swojej karierze prowadził m.in. w Polsat News magazyn o literaturze „Spis treści”, w TVN24 - „Xięgarnia”. Był też m.in. publicystą i szefem działu Styl życia w „Newsweeku”, a z ramienia tego tygodnika prowadził w Polsat News magazyn „Narożnik Newsweeka”.

W listopadzie 2019 roku Wiktor Świetlik zrezygnował z funkcji dyrektora Trójki. Pełniącym obowiązki został najpierw Tomasz Kowalczewski, a trzy tygodnie później – na stałe szefem rozgłośni.

Według badania Radio Track w okresie od września do listopada 2019 roku udział w rynku radiowej Trójki spadł o 0,8 pkt. proc. - do 4,9 proc.

W 2018 roku Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec 2018 roku nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem. W 2019 roku planuje 62,05 mln zł straty.

W sierpniu 2019 roku zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu 2019 roku z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego. Początkowo na jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby, a w grudniu wiceprezesem spółki została Agnieszka Kamińska. Staniszewski we wrześniu został prezesem państwowej firmy Techfilm.

Dołącz do dyskusji: Odwołano szefostwo Agencji Promocji Polskiego Radia i wiceszefa Trójki

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pansłuchacz
Choć jedna dobra wiadomość z Myśliwieckiej.
0 0
odpowiedź
User
Krasawica
Wyniki słuchalności radia tworzy przede wszystkim grana w nim muzyka.
O ile mi wiadomo, za muzykę w PR 3 odpowiada P. Metz, a nie M. Cieślik.
Zatem zwolniono, zdaje się, niewłaściwą osobę.

No chyba, że to w ,,podziękowaniu" za żarty p. CIeślika w weekendowej ,,Rzeczpospolitej", w tym żarty z najlepszej ze zmian. To też wielce być może, zapewne, czemu nie. Niemniej za wyniki słuchalności radia, każdego radia odpowiada przede wszystkim kierownik muzyczny radia. W przypadku PR3 za wyniki słuchalności PR3, pikujące jak messerschmitt płonący nad Anglią odpowiada kierownik muzyczny PR3, P. Metz.
0 0
odpowiedź
User
janek
a niech będzie i radia imperatorem, byleby na antenie nie było jego czerstwej audycji "humorystycznej", ale ta akurat niestety się ostanie... dla mnie szczytem tego, czym jest dziś Trójka i w ogóle media państwowe, było huczne świętowanie urodzin Stanisława Barei na antenie (pod przywództwem naczelnego trójkowego humorysty). O kim dziś Bareja robiłby filmy? To chyba oczywiste, ale nie dla tych nieszczęsnych świętujących.
0 0
odpowiedź