Mamy odwiedzają w sieci portale parentingowe, ojcowie wybierają serwisy motoryzacyjne (Gemius/PBI)
Gemius sprawdził, jakie witryny najchętniej odwiedzają kobiety i mężczyźni posiadający dzieci. Mamy z najmłodszymi dziećmi najczęściej odwiedzają serwisy parentingowe i poradnikowe, ojcowie wolą treści motoryzacyjne oraz przeznaczone dla dorosłych.
Z danych Gemius/PBI wynika, że w sieci mamy ponad pół miliona więcej kobiet z dziećmi w porównaniu do mężczyzn (3 247 839 vs. 2 720 850). Najmniejsze dysproporcje występują w przypadku najstarszych dzieci (15-18 lat). Najliczniejszą grupą są kobiety z dziećmi w wieku 8-14 lat (1 747 001).
Mobilne młode matki
Aktywność kobiet w internecie nie jest zależna od wieku dzieci. Na komputerach stacjonarnych i laptopach spędzają średnio między 34 a 35 godzin miesięcznie.
W przypadku mobilnego korzystania z sieci widać korelację: im młodsze dziecko, tym więcej czasu kobieta spędza na urządzeniu mobilnym – 27 godzin miesięcznie w przypadku dziecka 0-7 lat, 26 w przypadku dziecka od 7 do 14 lat i 24 godziny w przypadku najstarszych dzieci – 14 do 18 lat.
Mężczyźni z rodzin z dziećmi spędzają nieco więcej czasu na komputerach i laptopach niż kobiety: średnio są to 44,5 godziny w miesiącu. Im młodsze jest dziecko, tym aktywność mężczyzn online większa: od 45 godzin w przypadku dzieci od 0 do 14 lat do 42 godzin w przypadku dzieci od 14 do 18 lat.
Kobiety z dziećmi aktywne na portalach parentingowych, urodowych, edukacyjnych
Gemius przeprowadził specjalną analizę analizę w oparciu o tzw. wskaźnik dopasowania (affinity index), tak aby dowiedzieć się, jakie strony odwiedzają najczęściej kobiety z dziećmi.
Wskaźnik affinity index powyżej 100 wskazuje, na których serwisach mamy nadreprezentację kobiet z dziećmi w określonym wieku w stosunku do całej populacji internautów. Dla porównania pokazano zasięg, jaki osiągają dane witryny: w opisywanej w badaniu grupie oraz w populacji wszystkich internautów.
Kobiety z najmłodszymi dziećmi najczęściej odwiedzają serwisy poświęcone tematom parentingowym (mamotoja.pl, mjakmama24.pl, edziecko.pl). Kiedy w rodzinie są dzieci w wieku szkolnym, kobiety z kolei najczęściej odwiedzają strony związane z kosmetykami, odzieżą i urodą (avon.pl, deichmann.com, wizaz.pl), a także serwisy związane ze szkołą i edukacją (librus.pl, vulcan.net.pl, bryk.pl). Stałą popularnością wśród wszystkich kobiet z dziećmi cieszą się sklepy smyk.com oraz hm.com, a także portal znanylekarz.pl czy serwis kulinarny przyspijprzepis.pl.
Mężczyźni z dziećmi odwiedzają serwisy motoryzacyjne, erotyczne, technologiczne
Najpopularniejszymi serwisami wśród wszystkich mężczyzn z dziećmi są strony związane z tematyką motoryzacyjną: autocentrum.pl oraz moto.com.
Wśród mężczyzn mających młodsze dzieci ogromną popularnością cieszą się serwisy z treściami przeznaczonymi dla osób pełnoletnich, takie jak pornhub.com czy redtube.com. W przypadku mężczyzn ze starszymi dziećmi, w rankingu pojawiają się także serwisy sportowe: przeglądportowy.pl oraz sport.pl oraz technologiczne: dobreprogramy.pl, elektroda.pl, komputerswiat.pl. W rankingu znalazł się też spidersweb.pl oraz serwis chomikuj.pl.
Zebrane dane dotyczą maja 2019 roku.
Dołącz do dyskusji: Mamy odwiedzają w sieci portale parentingowe, ojcowie wybierają serwisy motoryzacyjne (Gemius/PBI)