SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Magazyny z reklam: „Forbes” i „Wprost” mocno w górę, „Tele Tydzień” w dół (TOP10)

W styczniu br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam 4 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały „Forbes” i „Wprost”, a największy spadek - „Tele Tydzień”.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. cennikowe przychody reklamowe magazynów bez autopromocji były dokładnie o 4,09 proc. niższe niż rok wcześniej, a z uwzględnieniem autopromocji - o 3,74 proc. większe. Natomiast nakłady na autopromocję zwiększyły się o 1,47 proc.

Wśród czołowych magazynów zdecydowanie największy wzrost cennikowych wpływów reklamowych w skali roku zanotował „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) - 62,5 proc. Z kolei „Wprost” (AWR Wprost) zarobiło z reklam 28,2 proc. więcej niż rok wcześniej, „Elle” (Burda Media Polska) - 17 proc. więcej, „Świat Kobiety” - 15,3 proc. więcej. Przychody reklamowe „Olivii” (Marquard Media Polska) zwiększyły się o 12,9 proc., a „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 11,5 proc.

Nieznaczny wzrost wpływów z reklam zanotowała „Viva!” (Edipresse Polska) - 3,7 proc., a niewielkie spadki - „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) i „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - odpowiednio 5,6 i 1,4 proc. Za to „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam aż 28,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast przychody reklamowe „Claudii” (G+J Polska) spadły w skali roku równo o 25 proc., przez co tytuł wypadł z czołówki zestawienia. Za to w rankingu pojawił się „Flesz” (Edipresse Polska), który jest wydawany od października ub.r.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
  I.2012 I.2011
Wprost 8 320 478 zł 6 487 590 zł
Twój Styl 6 752 168 zł 7 151 720 zł
Tele Tydzień 6 219 469 zł 8 673 766 zł
Newsweek Polska 5 739 290 zł 5 820 380 zł
Świat Kobiety 4 534 140 zł 3 930 905 zł
Polityka 4 118 200 zł 3 691 800 zł
Flesz 3 529 867 zł  -
Forbes 3 273 390 zł 2 014 600 zł
Elle 2 897 244 zł 2 475 775 zł
Olivia 2 883 982 zł 2 555 206 zł
Viva! 2 709 413 zł 2 613 700 zł
monitorowane tytuły razem 163 460 932 zł 157 040 467 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 187 540 293 zł 180 771 212 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 24 079 361 zł 23 730 745 zł


 

Dołącz do dyskusji: Magazyny z reklam: „Forbes” i „Wprost” mocno w górę, „Tele Tydzień” w dół (TOP10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
ciekawe jak stoi Uwazam Rrze bo z opiniotworczych najwieksza sprzedaz no i reklam tez troche tam jest;]
0 0
odpowiedź
User
maja
Lis zrobił dobrą robotę.Ciekawe co będzie dalej.
0 0
odpowiedź
User
kaczor Donald
"Lis zrobił dobrą robotę"? Wprost może liczyć na tak dużą liczbę reklam, ponieważ jest to magazyn rządowy i przez to może liczyć na reklamy od kontrolowanych przez rząd spółek skarbu państwa.

"Ciekawe co będzie dalej"? To zależy od tego, kto wygra wybory - jeśli PIS lub lewica, państwowe firmy przestaną utrzymywać "Wprost" i zaczną wykupywać reklamy w prasie bliskiej zwycięskiej partii (partiom).
0 0
odpowiedź