Magazyny 10 proc. więcej z reklam. „Party” i „Twój Styl” mocno w górę, „Polityka” w dół
W kwietniu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich czasopism były o 10 proc. wyższe niż rok wcześniej. Dużo więcej zarobiły „Party” i „Twój Styl”, za to mniej - „Viva!” i „Polityka”.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe przychody reklamowe magazynów były w kwietniu wyższe o 10,4 proc. niż przed rokiem, liczone z autopromocją, natomiast o 10,3 proc. bez jej uwzględnienia. Nakłady na autopromocję wzrosły o 8,5 proc.
>>> „Przekrój” i „Wprost” sporo straciły, „Newsweek” do góry
Najbardziej zwiększyły się w skali roku wpływy reklamowe „Party” (Edipresse Polska) - o 62,9 proc., oraz „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) - o 46,6 proc. Temu drugiemu pismu udało się w ten sposób wyprzedzić „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego przychody z reklam wzrosły o 17,1 proc. Z kolei „Wprost” (AWR Wprost) zarobił więcej o 33,8 proc., „Gala” (G+J Polska) - o 35,3 proc., „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) - o 37,8 proc., a „Claudia” (G+J Polska) - o 22,3 proc.
>>> Czytelnictwo miesięczników: w czołówce zyskały tylko „Twój Styl” i „Focus”
Jedyne pisma z czołówki, które zanotowały w kwietniu spadki przychodów reklamowych, to „Viva!” (Edipresse Polska) i „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy). Pierwsze zarobiło 8,9 proc., a drugie 5,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast wpływy reklamowe „Przyjaciółki” (Edipresse Polska), „Muratora” (Wydawnictwo Murator) i „Pani Domu” (Edipresse Polska) spadły odpowiednio o 18, 23 i 27 proc. mniej, przez co pisma te wypadły z pierwszej dziesiątki zestawienia.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
IV.2012 | IV.2011 | |
Twój Styl | 16 644 390 zł | 11 355 735 zł |
Newsweek Polska | 14 668 166 zł | 12 528 425 zł |
Wprost | 11 514 999 zł | 8 603 900 zł |
Tele Tydzień | 9 945 816 zł | 9 857 730 zł |
Viva! | 9 408 757 zł | 10 324 542 zł |
Polityka | 8 432 875 zł | 8 909 226 zł |
Party | 7 369 425 zł | 4 524 888 zł |
Claudia | 6 810 806 zł | 5 568 035 zł |
Świat Kobiety | 6 008 166 zł | 4 359 350 zł |
Gala | 5 586 575 zł | 4 128 159 zł |
… | ||
Przyjaciółka | 4 633 958 zł | 5 643 017 zł |
Murator | 3 604 831 zł | 4 686 268 zł |
Pani Domu | 3 565 656 zł | 4 890 432 zł |
monitorowane tytuły razem | 287 689 917 zł | 260 531 651 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 307 731 400 zł | 278 995 890 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 20 041 483 zł | 18 464 239 zł |
Dołącz do dyskusji: Magazyny 10 proc. więcej z reklam. „Party” i „Twój Styl” mocno w górę, „Polityka” w dół