Magazyn “Uroda Życia” debiutuje na rynku
Wydawnictwo Edipresse Polska wprowadza dziś na rynek miesięcznik luksusowy dla kobiet “Uroda Życia”, którego redaktor naczelną jest Anna Maruszeczko. Wydawca liczy na sprzedaż tytułu na poziomie 80 tys. egz.
Nowe pismo jest skierowane do kobiet powyżej 35. roku życia, które są aktywne, wiele już osiągnęły, ale poszukują życiowych inspiracji i bardzo ważne są dla nich relacje z ludźmi.
- To magazyn będący połączeniem porterów ludzkich z tematyką psychologiczną - zapowiada Anna Maruszeczko, redaktor naczelna „Urody Życia” (dziennikarka TVN, a wcześniej „Vivy!”). Tytuł ma mieć niecelebrycki charakter - znajdą się w nim materiały i wywiady ze znanymi osobami, ale takimi, które coś przeżyły i są wybitne w różnych dziedzinach. Bohaterami miesięcznika będą też zwykli ludzie, którzy mają ciekawe osiągnięcia.
Pismo zostało podzielone m.in. na takie działy jak „Zbliżenia”, „O miłości” „Lepsze życie”, „Wychowanie”, „Znaki czasu”, „Kultura”, „Moda”, „Uroda”, „Zdrowie” czy „Smaki życia”. Maruszeczko zapowiada, że treści psychologiczne w tytule będą traktowane bardziej życiowo, a mniej akademicko niż np. w „Zwierciadle”.
Nad projektem „Urody Życia” spółka pracowała dwa lata, przeprowadzając liczne badania marketingowe wśród potencjalnych czytelniczek. W założeniu tytuł ma być konkurencją dla miesięczników „Twój Styl” i „Pani” wydawanych przez Wydawnictwo Bauer, wspomnianego już „Zwierciadła” oraz „Wysokich Obcasów Extra” Agory.
- Są kobiety, które oczekują czegoś innego niż to, co jest w tych tytułach - podkreślała na konferencji Magdalena Modrzewska, dyrektor wydawnicza magazynu. Jej zdaniem po „Urodę Życia” sięgnąć mogą też czytelniczki pism people, miesięczników poradnikowych czy tygodników opinii.
>>> Zobacz okładkę tytułu w naszym nowym serwisie
Stanowiska zastępców redaktor naczelnej „Urody Życia” pełnią Agnieszka Dajbor, była wicenaczelna „Vivy!” oraz Danuta Bybrowska, była redaktor naczelna „Urody”, która w nowym magazynie nadzoruje działy lifestylowe. Sekretarzem redakcji została Joanna Rachoń. Za tematy psychologiczne odpowiada Aleksandra Więcka, a za kulturalne - Marta Strzelecka.
Wśród felietonistów nowego miesięcznika są m.in. Stanisława Celińska, Katarzyna Lengren, Jacek Borcuch oraz Małgorzata Szumowska. Z tytułem współpracują m.in. Marzena Rogalska, Jacek Masłowski, Agata Tuszyńska oraz Agnieszka Maciąg.
Stworzenie makiety „Urody Życia” wydawca powierzył Maryjane Fahey, projektantce z Nowego Jorku, która pracowała wcześniej nad makietami tak znanych magazynów jak „Business Week” czy „Tatler”, a dla Edipresse przygotowała szatę graficzną “Flesza”. Dyrektor artystyczną tytułu jest Elżbieta Żochowska.
Magazyn debiutuje na rynku w objętości 220 stron i w cenie 7,99 zł. Nakład pierwszego wydanie wynosi 230 tysięcy. Wydawca liczy, że sprzedaż miesięcznika ustabilizuje się na poziomie 80 tys. egz.
Tytuł poza wersją drukowany będzie też dostępny w wersji cyfrowej - będą zarówno wydania na tablety z systemami iOS i Android oraz e-wydania. Miesięcznikowi towarzyszy serwis internetowy urodazycia.pl, który ma charakter promocyjny. Niewykluczone, że w przyszłości zostanie przekształcony on w portal.
Wraz z dwutygodnikiem „Viva!” miesięcznik „Uroda Życia” ma stanowić platformę tytułów Premium, której dotąd Edipresse Polska brakowało. Wydawca oferuje reklamy w obu tytułach w pakiecie, ale sprzedawane są one także samodzielnie. Najdroższa w nowym magazynie jest rozkładówka, która kosztuje 195 tys. zł netto.
Biurem reklamy segmentu pism luksusowych Edipresse kieruje Małgorzata Golba, a jej zastępcą jest Bożena Tyborowska.
Dołącz do dyskusji: Magazyn “Uroda Życia” debiutuje na rynku