“Magazyn Expressu Reporterów” ogląda 2,8 mln widzów
Nadawany w TVP 2 “Magazyn Expressu Reporterów” notuje w obecnym sezonie niższą widownię niż rok temu, ale wygrywa z konkurencją. Nadawany od 12 lat program największą popularnością cieszył się w sezonie 2005/2006, gdy miał niemal 4 mln widzów.
Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że oglądalność “Magazynu Expressu Reporterów” w okresie od września do 11 października br. wyniosła 2,75 mln widzów, co przełożyło się na 21,80 proc. w grupie 4+ i tylko 15,36 proc. w grupie 16-49. Rok wcześniej widownia programu wynosiła 3,21 mln osób, a jego udział to było odpowiednio 26,49 proc. i 19,18 proc.
Dwójka w grupie 4+ jest liderem w czasie nadawania reporterskiego magazynu (wtorki 21.40), drugie miejsce zajmuje TVN (20,48 proc.; “Przepis na życie”, “Kuba Wojewódzki”), trzeci jest Polsat (13,75 proc; filmy, “CSI: Kryminalne Zagadki Miami”), a czwarta - Jedynka (13,39 proc., m.in. “Rezydencja”, “Lubię to!”). W grupie komercyjnej 16-49 jest jednak gorzej - TVP 2 ma tu dopiero trzecie miejsce, za TVN i Polsatem.
Program oglądają najchętniej kobiety, widzowie po 50. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
“Magazyn Expressu Reporterów” gości na antenie TVP 2 od 1999 roku, zastąpił wtedy “Express Reporterów”. W ciągu ostatnich 10 lat program miał największą widownię w okresie od września 2005 do końca sierpnia 2006 - oglądało go wtedy przeciętnie 3,87 mln widzów. Największy udział zanotował zaś w sezonie 2008/2009 - było to aż 28,64 proc. w 4+ i 22,17 proc. w 16-49.
Większość tematów poruszanych w “Magazynie Expressu Reporterów” to ludzkie historie opowiedziane przez samych widzów. Reporterzy podążają ich tropem. Gospodarzem programu od 1999 roku jest Michał Olszański. W najbliższy wtorek 18 października br. nadane zostanie 500. wydanie audycji.
Widownia “Magazynu Expressu Reporterów” w obecnym sezonie
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
06-09-2011 | 2 123 526 | 14,92% | 9,96% |
13-09-2011 | 2 691 333 | 23,05% | 16,22% |
20-09-2011 | 2 740 709 | 22,61% | 16,46% |
27-09-2011 | 2 781 841 | 23,06% | 16,00% |
04-10-2011 | 2 971 685 | 24,57% | 17,91% |
11-10-2011 | 3 150 725 | 23,33% | 16,31% |
Średnia | 2 746 580 | 21,80% | 15,36% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji magazynu
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 2-Magazyn | 2 746 580 | 21,80% | 15,36% |
TVN | 2 580 535 | 20,48% | 24,86% |
Polsat | 1 732 262 | 13,75% | 15,89% |
TVP 1 | 1 687 697 | 13,39% | 13,83% |
Widownia programu sezon po sezonie
Okres emisji | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
2001/2002 | 2 490 380 | 19,77% | 17,77% |
2002/2003 | 2 939 741 | 19,35% | 15,60% |
2003/2004 | 3 182 983 | 20,53% | 16,29% |
2004/2005 | 3 459 291 | 23,07% | 17,87% |
2005/2006 | 3 865 779 | 24,94% | 19,92% |
2006/2007 | 3 279 513 | 22,35% | 17,55% |
2007/2008 | 3 251 278 | 21,68% | 16,89% |
2008/2009 | 3 723 450 | 28,64% | 22,17% |
2009/2010 | 3 485 716 | 26,75% | 19,94% |
2010/2001* | 3 499 455 | 28,13% | 21,21% |
Profil widowni “Magazynu Expressu Reporterów”
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 33,37% | 69 |
Kobiety | 66,63% | 129 | |
Wiek | 4-9 | 0,76% | 13 |
10-15 | 2,12% | 31 | |
16 - 19 | 1,29% | 23 | |
20 - 24 | 2,58% | 33 | |
25 - 29 | 5,73% | 64 | |
30 - 34 | 5,68% | 69 | |
35 - 39 | 6,62% | 90 | |
40 - 44 | 4,11% | 64 | |
45 - 49 | 6,48% | 94 | |
50 - 54 | 12,87% | 160 | |
55 - 59 | 11,59% | 149 | |
60+ | 40,15% | 199 | |
Wlk. miasta | Wieś | 47,01% | 120 |
< 50 tys. | 25,80% | 107 | |
50-100 tys. | 7,95% | 92 | |
100-200 tys. | 8,06% | 100 | |
> 200 tys. | 11,18% | 56 | |
Zawód | Top management | 4,68% | 54 |
Pracownicy średniego szczebla | 11,78% | 78 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,31% | 92 | |
Emeryci | 51,06% | 199 | |
Inni | 14,16% | 46 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 60,71% | 134 |
Średnie | 26,38% | 89 | |
Wyższe | 10,02% | 80 | |
Inne | 2,89% | 23 |
*- dane za okres od 1 września do 11 października 2011
Dołącz do dyskusji: “Magazyn Expressu Reporterów” ogląda 2,8 mln widzów