„M jak miłość” i prognoza pogody z najwyższymi cenami reklam w TVP
W opublikowanej na maj br. ofercie reklamowej Biura Reklamy Telewizji Polskiej najwyższe ceny reklam dotyczą spotów emitowanych przy prognozie pogody w TVP1 i przy serialu „M jak miłość” w TVP2.
W TVP1 najdrożej kosztuje 30-sek. spot przy niedzielnej, wieczornej emisji prognozy pogody - to wydatek rzędu 65,5 tys. zł (cena netto, bez rabatów). W dni powszednie maksymalna stawka wynosi 45,6 tys. zł.
Za reklamę przy „Wiadomościach” trzeba zapłacić maksymalnie 47,5 tys. zł. To cena dla emisji w dni robocze – w niedziele nie ma bloku reklamowego bezpośrednio przy tym serwisie informacyjnym.
Ceny dla emisji w bloku przy serwisie sportowym wynoszą: 18 tys. zł dla wydań w niedziele i do 30,3 tys. zł od poniedziałku do piątku.
Wśród emitowanych w TVP1 seriali najdroższą reklamowo pozycją jest pokazywane w niedzielne wieczory „Stulecie winnych” - reklamodawcy za półminutowy spot zapłacą 54,4 tys. zł.
33,8 tys. zł kosztuje reklama przy „Ojcu Mateuszu”, 26,9 tys. zł – przy „Komisarzu Aleksie” i 18,3 tys. zł przy „Leśniczówce”.
Cena reklamy przy programie „To był rok” wynosi z kolei 29,9 tys. zł, a przy „Sprawie dla reportera” - 30 tys. zł.
17 maja br. wieczorem TVP1 pokaże „Koncert z okazji setnej rocznicy urodzin Jana Pawła II”. Za reklamę przy nim trzeba zapłacić 23,4 tys. zł.
W TVP2 tradycyjnie już najwięcej trzeba wydać na spot przy serialu „M jak miłość” - 79,1 tys. zł. Na 57,2 tys. zł wyceniono reklamę przy serialu „O mnie się nie martw”, zaś spot przy „Barwach szczęścia” wyceniono na 51,7 tys. zł.
Reklamodawcy zainteresowani obecnością przy „Na sygnale” zapłacą 45,1 tys. zł, a ci zainteresowani nowym serialem telewizyjnej Dwójki „Będzie dobrze kochanie” - 26,1 tys. zł.
Biuro Reklamy TVP jako pierwsze rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na maj br.
Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl w całym 2019 roku wiceliderem rynku telewizyjnego była TVP1, której udział zmniejszył się o 0,51 proc. do 9,68 proc. Czwartą lokatę w zestawieniu (pierwszy był Polsat, a trzeci TVN) zajęła TVP2 – ta stacja miała 8,34 proc. udziału w rynku, co stanowi wzrost o 2,21 proc.
Dołącz do dyskusji: „M jak miłość” i prognoza pogody z najwyższymi cenami reklam w TVP