Łukasz Wejchert znów przejmuje w e-marketingu
Spółka technologiczna Justtag Group, należąca do kontrolowanego przez Łukasza Wejcherta holdingu Dirlango, kupiła firmę Adrino zajmującą się internetową reklamą natywną i mobilną.
Justtag Group przejęła Adrino bez jej produktów e-mail marketingowych LeadR i EmailNetwork, które teraz będą funkcjonować jako niezależne podmioty. Nie ujawniono kwoty transakcji.
- W ostatnich miesiącach skupiliśmy się na rozwoju JustID, największego w Polsce systemu identyfikacji użytkowników w otwartym internecie i wprowadzaniu go na kolejne rynki. Obecnie współpracujemy już z ponad 9 tys. domen w kilku krajach, a miesięcznie osadzamy ponad 350 mln identyfikatorów JustID. W Polsce w ciągu ostatnich 6 miesięcy zasięg identyfikatora wzrósł czterokrotnie, tworząc realną alternatywę dla reklamodawców w świecie bez 3rd party cookies. Teraz przyszedł czas na włączenie go w kolejne obszary rynku digital - zaczynamy od reklamy natywnej. Stąd też decyzja o konsolidacji z Adrino - uzasadnia w komunikacie prasowym Tomasz Chłodecki, prezes i współzałożyciel Justtag Group.
- Równocześnie, dzięki tej transakcji rozbudowujemy m.in. naszą ofertę natywną, a zespół o jednych z najlepszych specjalistów na rynku - podkreśla.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Adrino to jedną najdłużej działających w Polsce sieci reklamy natywnej i mobilnej. Oferuje też działania z obszaru performance marketingu, jej wszystkie rozwiązania działają w oparciu o autorskie technologie.
W efekcie transakcji do Justtag Group dołączyło ponad 20 osób pracujących dotychczas w Adrino. Poprzedni dyrektor technologiczny Adrino Tomasz Mielcarz objął taką funkcję w całej Justtag Group. Anna Pakulska, wcześniej chief service officer w Adrino, objęła będzie w Justtag Group zarządzała działem sprzedaży bezpośredniej, a Maciej Szymczak, jako head of product zajmie się rozwojem produktów w obszarze reklamy natywnej oraz identyfikacji JustID.
- Obecnie skupiamy się na połączeniu obu spółek w jedną dobrze funkcjonującą firmę. Pracujemy też nad rozwojem produktu natywnego i stworzeniem unikalnej oferty dla wydawców, łączącej kompetencje obu firm. Jednocześnie nadal intensywnie rozwijamy JustID, ponieważ tzw. „era post 3rd party cookies” zbliża się wielkimi krokami - opisuje Tomasz Chłodecki.
Jesienią ub.r. Justtag Group przejęła fińską spółkę Relevant Audience z grupy Relevant Digital, dostarczającą dane do targetowania kampanii reklamowych w Finlandii, Szwecji, Danii, Norwegii i na Łotwie, a w połowie 2020 roku kupiła agencję Audience Solutions (dawniej Netsprint Audience) zajmującą się targetowaniem marketingowym w internecie.
Natomiast prawie dekadę temu Dirlango kupiło 70 proc. akcji firmy Netsprint zajmującej się technologią reklamy internetowej.
Dołącz do dyskusji: Łukasz Wejchert znów przejmuje w e-marketingu