SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

LPP: sklep w Dubaju i rozwój sieci nad Zatoką Perską

Mimo słabego II kwartału br. całoroczny wynik LPP będziesatysfakcjonujący dla inwestorów i okazać się zgodny z szacowanymprzez analityków poziomem 170-200 mln zł, wynika z wtorkowejwypowiedzi wiceprezesa spółki Dariusza Pachli.

Pachla dodał, że w 2009 roku głównym kierunkiem rozwoju będzieRosja, ale rozpocznie się także budowa sieci kilkudziesięciusklepów w krajach Zatoki Perskiej.

Wyniki II kwartału spółki odzieżowej LPP były niecorozczarowujące, ale zarząd spółki podkreśla, że wie, gdzie zostałpopełniony błąd w działaniu firmy i już wdrożył programnaprawczy.

"Drugi kwartał 2008 r. był gorszy od oczekiwań, ale zostanie tonadrobione i cały rok będzie satysfakcjonujący dla inwestorów.Dotyczy to zysku netto, bowiem przychody ze sprzedaży rosły wzadowalającym tempie" - powiedział Pachla podczas konferencjiprasowej.

Wiceprezes podkreślił, że spadek zysku netto do 34,8 mln złczyli o 10,4% r/r, miał miejsce przy 20,5-proc. wzroście przychodówdo 358,1 mln zł. Jego zdaniem, kłopotem były przede wszystkimkoszty.

"W ostatnim roku w związku z rozbudową sieci mocno wzrosłozatrudnienie, a jednocześnie średnie wynagrodzenie w spółcepodskoczyło o 20,0%. Dodatkowo w wyniku zawartych umów nastąpiłakumulacja wypłat premii" - wyliczył Pachla.

Jednakże podjęte już działania mają znacząco obniżyć koszty wprzyszłości wyprowadzić spółkę na oczekiwaną ścieżkę wzrostową.

"LPP nigdy nie przedstawia prognoz, ale szacunki analitykówmówiące o zysku netto w przedziale 170-200 mln zł uważam za możliwedo realizacji" - powiedział Pachla.

Jego zdaniem, LPP nie obawia się zapowiadanego spowolnieniagospodarczego i nadal podtrzymuje swoja strategię rozwoju. W ciągunajbliższych 12 miesięcy chce powiększyć powierzchnię swoichsklepów o 60 tys. m2, a najważniejszymi kierunkami rozwojupozostaną rynki rosyjski i ukraiński.

"W Rosji otworzymy 32 nowe sklepy i w sumie będziemy ich miećtam 79, a na Ukrainie powstanie kolejnych 6 i będziemy dysponowaćtam 14 punktami sprzedaży" - powiedział Pachla.

Wiceprezes przedstawił także najnowszy pomysł spółki - tworzeniesklepów w najbardziej atrakcyjnych rejonach turystycznych inajbogatszych świata. Pierwszym celem będzie Zatoka Perska.

"W ciągu 2-3 lat chcemy otworzyć sieć kilkudziesięciu sklepów w7 krajach Zatoki Perskiej. Prawdopodobnie już w I kw. 2009otworzymy pierwszy sklep w Dubaju" - poinformował Pachla.

W jego ocenie, inwestycje w Rosji, na Ukrainie oraz wnajbogatszych regionach świata pozwolą spółce uniknąć zawirowańzwiązanych ze spowolnieniem gospodarczym oraz kursem walutowym.Zyski z tamtejszych rynków pozwolą bowiem odrobienie ewentualnychstrat lub nieco słabszych wyników spółek z naszego regionu. Chodzio zabezpieczenie przed sytuacją, jaka w II kw. nastąpiła w wynikuspowolnienia gospodarczego w krajach bałtyckich, gdzie w II kw.zysk operacyjny spadł o 40,0% - z 5 mln zł do 3 mln zł.

LPP miało ostatecznie 34,82 mln zł skonsolidowanego zysku nettow II kw. 2008 roku wobec 38,87 mln zł zysku rok wcześniej przyprzychodach na poziomie 358,14 mln zł wobec 297,20 mln zł rokwcześniej.

Narastająco w I-II kw. 2008 roku grupa miała 52,90 mln zł zyskuwobec 50,24 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio697,79 mln zł wobec 563,47 mln zł.

Dołącz do dyskusji: LPP: sklep w Dubaju i rozwój sieci nad Zatoką Perską

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl