LiveChat urósł na podwyżce cenników: sprzedaż i zysk rekordowo wysokie
W zeszłym kwartale LiveChat Software osiągnął rekordowe wyniki finansowe: przy wzroście wpływów o 53 proc. do 85,9 mln zł zysk netto poszedł w górę z 29,4 do 47,2 mln zł. W drugim półroczu firma podniosła ceny dla nowych i obecnych klientów. Na giełdzie jest wyceniana już na 3,6 mld zł.
LiveChat Software w trzecim kwartale roku obrotowego 2022/23, czyli od października do grudnia ub.r., miał 47,2 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 60,4 proc. rok do roku. Konsensus PAP Biznes zakładał zysk na poziomie 49,7 mln zł, a oczekiwania analityków mieściły się w przedziale 46-51,5 mln zł.
Przychody w trzecim kwartale 2022 r. wzrosły do 85,9 mln zł z 56,1 mln zł przed rokiem, a zysk operacyjny do 50,9 mln zł z 31,9 mln zł. Analitycy oczekiwali 87,2 mln zł przychodów i 53,4 mln zł EBIT.
EBITDA w trzecim kwartale - według obliczeń PAP Biznes - wyniosła 54,6 mln zł, czyli była nieznacznie niższa niż oczekiwał rynek (56,8 mln zł).
Po trzech kwartałach roku finansowego (kwiecień - grudzień 2022) grupa zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów o 41,4 proc. do 227,2 mln zł, a zysk netto na poziome grupy wyniósł 122,8 mln zł (wzrost o 38,4 proc. rdr).
Zysk operacyjny wyniósł 132,2 mln zł, czyli wzrósł 38 proc. rdr, a wynik EBITDA 142,7 mln zł, co oznaczało wzrost o 36,5 proc. rdr.
LiveChat Software kolejny kwartał z rzędu śrubuje swoje rekordy finansowe. Od lipca do września ub.r. osiągnął 74,51 mln zł przychodów i 39,67 mln zł zysku netto, a we wcześniejszych dwóch pierwszy raz przekroczył pułap 60 mln zł wpływów.
Klient LiveChata płaci 40 dolarów więcej
W sprawozdaniu za zeszły kwartał firma podała, że zanotowane wyniki to efekt zarówno zwiększenia liczby klientów korzystających z rozwiązań oferowanych przez spółkę, jak i wyższego ARPU (średni przychód przypadający na klienta) w stosunku do wyników osiągniętych przed rokiem.
Na koniec grudnia 2022 r. ARPU produktu LiveChat wyniosło 160,7 USD wobec 121,2 USD na koniec września 2022 r. i 119,2 USD przed rokiem. ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 115,1 USD na koniec grudnia 2022 wobec 110,4 USD na koniec poprzedniego kwartału i 98,9 USD przed rokiem.
W sierpniu ub.r. firma pierwszy raz od 9 lat podniosła ceny dla nowych klientów, a w czwartym kwartale podobną podwyżkę wprowadziła dla tych obecnych.
Na koniec grudnia ub.r. liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 36 850, a ChatBot 2 625. Są wśród nich firmy i instytucje z ok. 150 krajów świata.
Wartość MRR grupy (Monthly Recurring Revenue - powtarzalne przychody miesięczne) ze wszystkich produktów, na koniec grudnia 2022 r. wyniosła z 6,35 mln USD, co oznacza wzrost o 29,3 proc. w stosunku do stanu na koniec września 2022 i o 43 proc. rok do roku.
W III kwartale marża brutto na sprzedaży wyniosła 85,4 proc., marża operacyjna 59,3 proc., a marża netto 54,9 proc.
Mocno rosnące wyniki LiveChat Software spodobały się inwestorom giełdowym. Kurs spółki z dołka na poziomie ok. 80 zł urósł powyżej 150 zł w lutym. Na koniec wtorkowej sesji wynosił 140 zł, co dawało 3,6 mld zł kapitalizacji.
Dołącz do dyskusji: LiveChat urósł na podwyżce cenników: sprzedaż i zysk rekordowo wysokie