LG zmienia model biznesowy. Telewizory z płatnymi subskrypcjami i reklamami
LG Electronics chce zarabiać nie tylko na sprzedaży sprzętów elektronicznych, ale uzyskiwać dodatkowe i regularne przychody od klientów. Dyrektor generalny południowokoreańskiej firmy William Cho poinformował, że zmienia ona model biznesowy. Zmiana najpierw obejmie sektor telewizorów. Wiąże się z płatnymi subskrypcjami i reklamami.
Nowa strategia ma związek z planami zwiększenia globalnych przychodów z 51 mld dol. w 2022 roku do 79 mld dol. do 2030 roku. Cho ogłosił, że „LG zamierza przekształcić się w firmę zajmującą się inteligentnymi rozwiązaniami życiowymi poprzez dywersyfikację obecnego portfolio i stworzenie modelu biznesowego, który koncentruje się na zaangażowaniu klienta”.
Ponad 200 mln telewizorów z WebOS
Nowy model biznesowy ma być „oparty na usługach, które stale generują zyski, takich jak subskrypcje i rozwiązania technologiczne”. Zostanie wdrożony w całym portfolio produktów, a więc docelowo ma dotyczyć także sprzętów AGD, ale w pierwszej kolejności obejmie telewizory.
W tym celu firma pracuje nad zwiększeniem zasięgu swojego systemu operacyjnego WebOS. System działa na ponad 200 mln telewizorów Smart TV na całym świecie. LG od kilku lat udostępnia go także innym producentom. Konkurencyjny Samsung miał na koniec 2022 roku ponad 200 mln telewizorów Smart TV (m.in. z systemem Tizen). Z kolei amerykański Google mógł pochwalić się 150 mln telewizorami i przystawkami z Android TV/Google TV.
Na koniec roku LG szykuje dużą aktualizację systemu WebOS na telewizory OLED i QNED. Ma ona rozszerzyć ofertę płatnych i reklamowych usług. W ostatnim czasie firma wprowadziła całą gamę urządzeń ThinQ UP. To m.in. lodówki, piekarniki czy pralki. Można je dostosować do unikalnych potrzeb i rozszerzać ich funkcjonalność o dodatkowe funkcje. LG może udostępniać kolejne rozwiązania za dodatkową opłatą, podobnie jak ma to miejsce w przypadku niektórych producentów samochodów. Na przykład funkcja tunera cyfrowego radia DAB+ zostaje odblokowana, jeśli zapłacimy za auto więcej.
Sęk w tym, że na świecie działa już ponad 5 tysięcy serwisów streamingowych, a wiele firm analitycznych zauważa przytłoczenie konsumentów liczbą subskrypcji. Tylko w Polsce można korzystać z m.in. z serwisów Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, HBO Max, Player, TVN24 Go, Polsat Box Go, Viaplay, CDA Premium, SkyShowtime, DAZN czy Canal+ online. LG, podobnie zresztą jak konkurencyjny Samsung, nie uruchomił nad Wisłą swojej platformy z darmowymi kanałami typu FAST – LG Channels.
Dołącz do dyskusji: LG zmienia model biznesowy. Telewizory z płatnymi subskrypcjami i reklamami