LG z rekordowym przychodem. AGD w górę dzięki linii Signature, słabo w segmencie mobile
Firma LG Electronics poinformowała, że w 2019 roku osiągnęła rekordową wartość sprzedaży i odnotowała przychody w wysokości 53 mld USD (62,3 bln KRW), będące odzwierciedleniem sporego popytu na sprzęt premium linii Signature z kategorii AGD. Zysk operacyjny w całym ubiegłym roku wyniósł 2,07 mld USD (2,44 bln KRW), co jest wartością o 10 proc. niższą niż w roku 2018.
Przychody LG w IV kwartale 2019 roku wyniosły 13,65 mld USD (16,06 bln KRW) i były wyższe o 1,8% w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2018 oraz o 2,3% w porównaniu do poprzedniego kwartału. Ponadto, kwartalny dochód operacyjny w wysokości 85,6 mln USD (101,8 bln KRW) był o 34,5% wyższy niż w ostatnim kwartale 2018 roku.
Dział LG Home Appliance & Air Solution odnotował w roku 2019 przychody w wysokości 18,29 mld USD (21,52 bln KRW), o 11% wyższe niż w poprzednim roku, a także najwyższą w swojej historii wartość zysku operacyjnego wynoszącą 1,7 mld USD (2 bln KRW). Ze względu na wzmożony popyt w Ameryce Północnej i Europie, kwartalna wartość sprzedaży była wyższa o prawie 7% niż w analogicznym okresie poprzedniego roku i osiągnęła 3,92 mld USD (4,62 bln KRW), a tym samym ostatni kwartał 2019 był najlepszym IV kwartałem roku w historii firmy. Jednocześnie, dochód operacyjny wyniósł 103,86 mln USD (122,2 mld KRW) i wzrósł o 8,5% w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2018.
Dział LG Home Entertainment uzyskał całoroczne przychody w wysokości 13,73 mld USD (16,15 bln KRW), zbliżone do odnotowanych w roku 2018, podczas gdy dochód operacyjny wynoszący 833 mln USD (980 mld KRW) był niższy niż w roku poprzednim. W IV kwartale 2019 roku wartość sprzedaży osiągnęła 3,9 mld USD (4,59 bln KRW) i nie zmieniła się w porównaniu do analogicznego okresu roku 2018 oraz była wyższa o 18,7% niż w poprzednim kwartale. W rezultacie, dochód operacyjny wyniósł 93,5 mld USD (110 mld KRW) – głównie z powodu wzrostu kosztów marketingowych.
Dział LG Mobile Communications odnotował 5,07 mld USD (5,97 bln KRW) przychodów w roku 2019. Z powodu zastoju w segmencie smartfonów przeznaczonych dla masowego odbiorcy, jaki wystąpił na rynkach zagranicznych, wartość sprzedaży w IV kwartale zmalała w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym i wyniosła 1,12 mld USD (1,32 bln KRW). Strata operacyjna w wysokości 858,34 mln USD (1,01 bln KRW) została spowodowana wzrostem wydatków marketingowych ukierunkowanych na wsparcie flagowych urządzeń. Strategia poprawy wyników działu smartfonów LG na rok 2020 jest oparta na wprowadzeniu nowych smartfonów 5G w klasach od średniej do premium, a także na kontynuacji programu optymalizacji marketingowej.
W roku 2019 dział LG Vehicle Component Solutions osiągnął przychody wynoszące 4,65 mld USD (5,47 bln KRW), o 27% wyższe niż w roku 2018 i stanowiące najwyższy roczny wynik w historii firmy. Na skutek spowolnienia sprzedaży samochodów, kwartalne przychody w wysokości 1,15 mld USD (1,36 bln KRW) były o 3% niższe niż w IV kwartale 2018 roku. Pomimo straty operacyjnej za rok 2019 wynoszącej 165,6 mln USD (194,9 mld KRW) firma spodziewa się, że większa konkurencyjność kosztowa oraz wzrost rentowności wynikające z rozwoju rynku samochodów elektrycznych w roku 2020, stymulowanego zaostrzeniem europejskich przepisów ochrony środowiska, zaowocują poprawą wyników finansowych.
Dział LG Business Solutions odnotował 2,27 mld USD (2,67 bln KRW) przychodów oraz zysk operacyjny w wysokości 209,8 mln USD (246,8 mld KRW). Przychody w IV kwartale wyniosły 517,8 mln USD (672,8 mld KRW) i były wyższe o 13% w porównaniu do analogicznego okresu roku 2018, natomiast kwartalny zysk operacyjny wynoszący 56,4 mln USD (66,4 mld KRW) utrzymał się na dobrym poziomie, co wynika z dużego popytu na cyfrowe wyświetlacze premium oraz moduły solarne.
Dołącz do dyskusji: LG z rekordowym przychodem. AGD w górę dzięki linii Signature, słabo w segmencie mobile